اخبار و مقالات

آموزش اتصال پرینتر کونیکا مینولتا به کامپیوتر با وایرلس

نصب پرینتر

اتصال پرینتر کونیکا مینولتا به کامپیوتر با وایرلس این امکان را برای شما فراهم می کند که بدون نیاز به استفاده از کابل و سیم، سندی را از یک سیستم پرینت بگیرید. یکی از قابلیت های پرینترهای جدید قابلیت اتصال به کامپیوتر و دستگاه های مختلف از طریق Wi-Fi یا تکنولوژی وایرلس می باشد. گیرنده وای فای در دورن پرینتر به کاربر اجازه می دهد تا فایل ها را با سرعت و عملکرد بالاتری به پرینتر انتقال دهد. برای این منظور می توان کامیپوتر، گوشی یا هر وسیله ای که قابلیت وایرلس دارد را به پرینتر متصل کرد.

اتصال بین کامپیوتر و پرینتر تنها در یک فاصله مشخص صورت می گیرد و خارج شدن از آن محدوده، باعث قطع شدن ارتباط می شود. البته توجه داشته باشید، قابلیت وایرلس می تواند چندین دستگاه کامپیوتر را به پرینتر متصل کند و یک شبکه را با آن راه اندازی کرد. اگر پرینتر کونیکا مینولتای شما وایرلس دارد و می خواهید از آن استفاده کنید اما نحوه اتصال آن به کامپیوتر را بلد نیستید در این مطلب با ما همراه باشید تا آن را به شما آموزش دهیم. لازم به یادآوری است که وایرلس پرینتر می تواند با هر دستگاهی که قابلیت اتصال دارد همگام شود اما ما در اینجا تنها اتصال آن به وایرلس کامپیوتر را بررسی می کنیم.

مرحله اول اتصال پرینتر کونیکا مینولتا به کامپیوتر با وایرلس

اولین کاری که برای اتصال باید انجام دهید آماده سازی پرینتر برای برقراری ارتباط با کامپیوتر است. پرینتر را به برق متصل کنید و دکمه استارت آن را بزنید. پرینتر چند دقیقه ای زمان می برد تا گرم شود و آمادگی لازم برای پرینت گرفتن پیدا کند. اگر پرینتر امکان اتصال بی سیم داشته باشد یک دکمه با نشانگر وایرلس روی دستگاه وجود دارد که با روشن کردن آن می توان به دستگاه های دیگر اجازه داد تا به پرینتر متصل شوند. برای اتصال پرینتر کونیکا مینولتا به کامپیوتر با وایرلس، ابتدا با زدن دکمه Wi -Fi، گیرنده بی سیم آن را روشن کنید تا دستگاه کامپیوتر قادر به پیدا کردن آن باشد.

مرحله دوم اتصال پرینتر کونیکا مینولتا به کامپیوتر با وایرلس

در مرحله دوم شما باید تنظیمات کامپیوتر را برای برقراری ارتباط با پرینتر انجام دهید. به کنترل پنل (Control Panel) ویندوز رفته و وارد پنجره Hardware and Sound شوید. با این کار صفحه زیر برای شما باز خواهد شد.

گزینه Add a device را انتخاب کرده و به پنجره مربوطه بروید. در اینجا لازم است تا با کلیک بر روی Advanced printer setup منتظر شناسایی پرینتر توسط کامپیوتر بود. پس از اینکه سیستم تمامی دستگاه ها را پیدا کرد، برای اتصال پرینتر کونیکا مینولتا به کامپیوتر با وایرلس، این دستگاه را انتخاب کرده و گزینه Next را بزنید. در صفحه ای که باز می شود، برند و مدل پرینتر خود را انتخاب کرده تا درایور مناسب پرینتر پیدا و نصب شود.

دقت کنید که کامپیوتر به اینترنت متصل باشد و درایو مربوط به دستگاه نصب شود. آخرین کاری که شما باید انجام دهید این است که در صورت تمایل می توانید پرینتر کونیکا مینولتا را به عنوان دستگاه پیش فرض قرار دهید و عملیات را به اتمام برسانید. برای اطمینان از اتصال پرینتر به کامپیوتر می توانید دکمه Print a test page را زده و یک پرینت نمونه به پرینتر ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *