اخبار و مقالات

آموزش تمیز کردن درام پرینتر کونیکا مینولتا

تمیز کردن درام پرینتر کونیکا

درام یکی از قطعات مهم در پرینترهای لیزری کونیکا مینولتا است که نقش موثری در کیفیت و کارایی چاپگر ایفا میکند. درام در پرینتر لیزری اگر چه صدای خوبی در هنگام ضربه ایجاد نمی‎ کند ، اما بخش مهمی از مجموعه ‎ای است که یک پرینتر لیزری را تشکیل می‎ دهد. در واقع درام در داخل یک پرینتر لیزری، تونر را برداشته و آن را روی کاغذ می‎گذارد. با چرخش درام پرینتر ، لیزر ، روی پوشش بیرونی درام مطابق با موردی که در حال چاپ آن است، می تابد و فرایند چاپ میسر میگردد.

درام ها ، نسبت به کثیفی و خراش بسیار حساس هستند و به محض آلوده شدن، لازم است تمیز شوند و یا مورد تعویض قرار بگیرند. یکی از نکاتی که کاربران پرینترهای کونیکا مینولتا و سایر چاپگرها، لازم است نسبت به آن توجه کافی داشته باشند، چگونگی تمیز کردن درام پرینتر کونیکا مینولتا است. چرا که کثیفی درام میتواند کیفیت چاپ را در دستگاه، با افت قابل توجهی همراه کند و دردسر های بسیاری را برای کاربران به همراه داشته باشد. در این بخش، قصد داریم برخی از راه های انجام این فرایند را برای شما عزیزان بازگو نماییم.

تمیز کردن درام پرینتر کونیکا مینولتا
زمان تمیز کردن درام پرینتر کونیکا مینولتا
درامی که کیفیت خود را از دست داده یا در معرض کثیفی و گرد و غبار قرار گرفته باشد، تصویری کدر و محو را به عنوان خروجی در اختیار کاربر قرار میدهد. درام کثیف، کیفیت چاپ را با افت محسوس همراه میسازد. در حالی که درام سالم و درامی که تعویض شده باشد، تصویری شفاف و کاملا واضح ارائه می دهد که رنگ ها در آن به خوبی نشان داده می شوند. اگر تونر بر روی فوم رولر کارتریج قرار بگیرد، باعث سیاهی در تصویر می شود و این یکی از مهم ترین نشانه هایی ست که از فرا رسیدن زمان تمیز کردن درام پرینتر کونیکا مینولتا ، خبر میدهد. در این مواقع لازم است، درام به وسیله ی یک دستمال خشک تمیز گردد. ذکر این نکته در آموزش تمیز کردن درام خالی از لطف نیست که برای انجام این کار حتما نیاز به خارج کردن درام از دستگاه نخواهیم داشت، بلکه میتوانیم، آن را در حالی که در داخل کارتریج است به کمک دستمال خشک نخی تمیز کنیم.

آموزش تمیز کردن درام پرینتر کونیکا مینولتا
با تمیز کردن درام پرینتر کونیکا مینولتا ، میتوانیم از حداکثر کیفیت چاپ پرینتر بهره مند گردیم. همانطور که اشاره شد، تمیزی و سلامت درام ، نقش بسیار موثری در بالا بردن کیفیت چاپ پرینتر دارد و لازم است مورد توجه قرار بگیرد. برای تمیز کردن درام پرینتر کونیکا مینولتا ، لازم است پیش از انجام هر کار، دستگاه را از برق بکشید، قاب جلوی پرینتر را باز کنید و درام را از کشوی درام بیرون بکشید. احتمالا دستگاه شما یک دسته سبز در واحد دارم دارد. با کشیدن این دسته درام به طور کامل از دستگاه خارج می شود. توصیه ما این است که درام را در جایی مسطح و تمیز روی کاغذ قرار دهید، تا پراکندگی تونر موجب آلودگی هوا نشود. برای این کار حتما از دستمال نخی تمیز استفاده کنید و هرگز آن را به موادی نظیر الکل، تینر، بنزین و … آغشته نکنید. از دیگر نکاتی که توجه به آن ضروری است، حساس بودن درام به نور مستقیم است. از این رو توصیه میشود، دستگاه را مقابل پنجره و تابش مستقیم نور قرار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *