اخبار و مقالات

نحوه تعویض کارتریج تونر دستگاه کپی ریکو

نحوه تعویض کاتریج تونر

تعویض کارتریج تونر دستگاه کپی ریکو یکی از سرویس های مورد نیاز دستگاه کپی می باشد. کارتریج تونر که به آن لیزر تونر نیز گفته می شود و شامل پودر تونر می‌باشد. در واقع این بخش از دستگاه از جمله لوازم مصرفی بوده و پس از اتمام تونر باید کارتریج تونر را تعویض کرد. پودر تونر ترکیبی از مواد پلاستیکی، کربن، اکسید آهن، مواد پلی‌ استر و سایر مواد می باشد که پس از انتقال به سطح درام باعث چاپ تصاویر و اسناد روی کاغذ می شوند.

بنابراین به زبان ساده، کارتریج تونر همان رنگ یا پودر در دستگاه کپی است که بسته به نوع رنگی بودن دستگاه یا سیاه و سفید بودن آن، رنگ های مختلفی دارد. قرمز، زرد، آبی و مشکی چهار رنگ اصلی کارتریج تونر می باشد. با اتمام این رنگ ها در دستگاه کپی ریکو نیاز است که کارتریج مجدداً شارژ شود که اصطلاحاً به آن تعویض کارتریج تونر می گویند. اگر از کاربران دستگاه های کپی ریکو هستید و می خواهید با کارتریج تونر و تعویض آن آشنا شوید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نحوه تعویض کارتریج تونر

برای این کار ماسک و دستکش تهیه کنید. پس از اطمینان از خاموش بودن دستگاه و خنک بودن آن، پوشش روی کارتریج را برداشته و کارتریج را خارج نمایید. این کار با باز کردن پیچ های قاب کناری درام امکان پذیر است. پس از خارج کردن کارتریج می توانید اقدام به شارژ کارتریج و یا تعویض کارتریج تونر کنید. توصیه می شود پس از خارج کردن کارتریج، داخل دستگاه و محیط اطراف کارتریج را با پمپ مکنده یا پارچه نرم تمیز کنید سپس کارتریج را در آنجا قرار دهید.

زمان تعویض کارتریج تونر دستگاه کپی ریکو

اتمام تونر معمولاً توسط یک هشدار یا ارور به اطلاع کاربر می رسد. در مکان هایی که کارکرد دستگاه کپی بالا باشد، آنچه که کاربر در این میان می بایست به آن توجه کند تعویض کارتریج بلافاصله پس از دریافت پیام است. مواردی مانند کم رنگ شدن چاپ و کپی، کپی نگرفتن و چاپ های نصفه و نیمه از نشانه های اتمام تونر کارتریج است. یکی از مهمترین مواردی که در تعویض کارتریج تونر باید مورد توجه قرار داد، استفاده از نمونه اصلی و اورجینال است. چنانچه از کارتریج تونر بی کیفیت در دستگاه استفاده کنید نه تنها چاپی بی کیفیت را خواهید داشت بلکه احتمال آسیب رسیدن به دستگاه نیز زیاد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *