اخبار و مقالات

آموزش تعمیر تاچ پنل دستگاه کپی

تعمیر تاچ پنل دستگاه کپی

یکی از رایج‌ترین عللی که سبب بروز خرابی در تاچ پنل دستگاه کپی می‌گردد، نفوذ رطوبت به لایه زیرین تاچ پنل است. با این اتفاق، تاج پنل دستگاه فتوکپی، به طور کلی حساسیت خود را از دست داده و یا به‌سختی عمل خواهد کرد. در صورتی که اشکال پیش آمده در تاچ پنل، به همین دلیل- یعنی نفوذ رطوبت- باشد، می‌توان اشکال پیش آمده را با قرار دادن یونیت تاچ، در معرض گرمای غیرمستقیم مرتفع ساخت.

قرار دادن یونیت تاچ در معرض گرمای غیرمستقیم کمک می‌کند تا به تدریج، رطوبت موجود در لایه زیرین، خارج گردد. برای این کار کافی است تا کل یونیت تاچ پنل (یعنی همه یونیت بدون باز کردن قسمتی از آن) را از دستگاه جدا کنید. پس از جدا کردن یونیت تاچ، آنرا در حوله‌ای بپیچید و برای 7 الی 8 ساعت بر روی شوفاز بگذارید.

در صورت عدم دسترسی به شوفاژ می‌توانید یونیت را لب پنجره و در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهید. با این کار رطوبت نفوذ یافته به پنل از دستگاه خارج شده و مشکل تاچ پنل دستگاه کپی مرتفع می‌گردد.

باید توجه داشت که در برخی شرایط، اشکال پیش آمده در تاچ پنل فتوکپی، به دلیل وجود اشکال در ان وی رم دستگاه است. این مشکل عموماً با پروگرام مجدد ان وی رم دستگاه کپی بر طرف می گردد. در برخی موارد نیز حساسیت صفحه لمسی، نیاز به اد جاست مجدد دارد تا مشکل کار نکردن تاچ پنل دستگاه کپی مرتفع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *