اخبار و مقالات

آموزش تعویض درام دستگاه کپی ریکو

تعویض درام

اگر کاربر دستگاه کپی هستید، حتما می دانید که درام قطعه ای است که ظاهری میله ای و استوانه ای شکل دارد و مسئول انتقال تصویر بر روی کاغذ است. سطحی براق دارد که رسانای نور است و می توان در آن الکتریسیته ساکن ایجاد کرد.

با خرابی درام باید مستقیم وارد مسیر تعویض شویم، زیرا تعمیر آن عملیاتی نیست و اصلا مناسب یک چاپ با کیفیت نیست. با این حال آموزش تعویض درام دستگاه کپی ریکو را به کمک تکنسین های مرکز تعمیرات فراز کپی  در این بخش آورده ایم تا گامی مثبت در یاری کاربران خود برای تعمیر این قطعه برداشته باشیم. همراه ما باشید.

ابزار لازم برای شروع آموزش تعویض درام دستگاه کپی ریکو

هرگز فراموش نکنید که هنگام کار کردن با تونر حتما از تجهیزات ایمنی مانند ماسک استفاده کنید. این توصیه همیشگی و مورد تایید تکنسین های واحد تعمیر دستگاه کپی ریکو برای شروع آموزش تعویض درام دستگاه کپی ریکو است. همچنین هرگز تونر را در هوا پراکنده نکنید و از جارو برقی با فیلتر مناسب برای تمیز کاری استفاده کنید.

1. پیچ گوشتی چهارسو

2. انبر دَم باریک

3. جاروبرقی برای تمیز کردن تونر

4. عینک ایمنی و ماسک تنفس

مرحله اول

ابتدا یونیت درام را چک کنید و آسیب های احتمالی را کشف کنید. باید مطمئن شوید که شاتر لوله تونرِ مواد زائد به آسانی و به یکنواختی می چرخد. لازم است درام را با آزاد کردن زبانه های آن خارج کنید. مراقب باشید دنده تشخیص کوچک واقع در داخل پوشش به آرامی شل شود.

مرحله دوم

در این مرحله از آموزش تعویض درام دستگاه کپی ریکو قفل محور درام را جدا کنید و با استفاده از صفحه تثبیت کننده در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. محور و درام را حذف کنید. تکنسین های واحد تعمیر دستگاه کپی ریکو هرگز توصیه نمی کنند که از این بخش ها دوباره استفاده کنید. لازم است هر دو بخش با قسمت های جدید جایگزین شود.

اکنون نمد اطراف وایپر بلید را به دقت بازرسی کنید تا آسیب دیدگی نداشته باشند. تونر موجود بر روی آن را هم تمیز کنید

مرحله سوم

در این مرحله از آموزش تعویض درام دستگاه کپی ریکو مجموعه سیم شارژ را باز کنید و تمام مجموعه را به آرامی از سمت چپ خارج کنید. دو زبانه پلاستیکی را در جای خود قرار دهید و زبانه فلزی را در مرکز قرار دهید. به آرامی مجموعه را در این سه نقطه به سمت بالا فشار داده و آن را آزاد کنید.

اکنون به گفته تکنسین های واحد تعمیر دستگاه کپی ریکو باید قاب شبکه ای شکل را از مجموعه شارژر با فشار دادن زبانه پلاستیک طرف تماس حذف کنید. تیغه زبانه اره ای را تمیز کرده و شبکه را نیز تعویض کنید. پیچ های بلید را باز و به سمت بالا آزاد کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله از آموزش تعویض درام دستگاه کپی ریکو بخش تونر، فنر مارپیچ و لوله بازگرداننده تونر استفاده شده را تمیز کنید؛ تمام تونر ها را با استفاده از جاروبرقی مناسب تمیز کنید. مطمئن شوید که تمام چرخ دنده ها و فنر مارپیچ از تونر تمیز شده اند. همچنین نمد و فوم های سیل کننده را هم تمیز کنید

زمان تعویض فرا رسیده است
وقتی در مسیر آموزش تعویض درام دستگاه کپی ریکو به این مرحله رسیدید، بلید جدید را نصب کنید و پیچ های متوسط آن را ببندید. تکنسین های واحد تعمیر دستگاه کپی ریکو همیشه می گویند که تیغه را به پودر مخصوص بلید یا پودر بچه آغشته کنید. شارژر تمیز شده را در محل آن نصب کنید. ابتدا سمت راست آن باید سِت و با لبه سمت چپ تراز شود. اسلات خود را با زبانه ها هماهنگ کنید و آن را به سمت راست هل دهید. پیچ های باقی مانده را نصب کنید.

بهتر است مقدار کمی گریس در سمت دنده های غیر تماسی بر روی درام و بر روی قفل محور درام بزنید. درام را در محل خود نصب کنید. محور را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا قفل شود.

آخرین اقدام در آموزش تعویض درام دستگاه کپی ریکو
دنده تشخیص در داخل پوشش درام را در موقعیتی مناسب نصب کنید. پوشش درام را هم نصب کنید. به تعداد دفعاتی که درام را تعویض می کنید، در کنار قاب با رنگ سفید علامت گذاری کنید. آموزش تعویض درام کپی ریکو در این مرحله به پایان رسید و شما به راحتی درام دستگاه کپی خود را عوض کردید. تکنسین های واحد تعمیر دستگاه کپی ریکو می گویند همواره توجه کنید که در مسیر تعویض از قطعات با کیفیت و اورجینال استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *