اخبار و مقالات

آیا امکان اسکن گرفتن با دستگاه کپی وجود دارد؟

اسکن با دستگاه کپی

اسکن گرفتن با دستگاه کپی کار چندان پیچیده ای نیست و با چند مرحله ساده می توان این کار را انجام داد. بسیاری از دستگاه های کپی، قسمتی به نام اسکن دارند که از طریق آن می توان فایل ها و اسناد مختلف را اسکن کرد و در صورت نیاز آنها را پرینت گرفت و یا روی سیستم ذخیره کرد. چنین فناوری در دستگاه فتوکپی، کاربران را از خرید یک دستگاه اسکنر جداگانه بی نیاز کرده است. شیوه کار اسکنر به این صورت است که نسخه کاغذی شما را به یک فایل دیجیتالی تبدیل می کند و پس از آن کاربر می تواند آن را ویرایش کرده و یا برای دیگران ارسال کند.

اسکنر دارای لامپ، موتور، هسته ADF و غیره می باشد. هنگامی که سندی را اسکن می کنیم در واقع اسکنر از سند مورد نظر یک عکس فوری گرفته و به جای پرینت گرفتن، آن را به یک سیستم کامپیوتری انتقال می دهد و یا یک نسخه از آن را کپی می گیرد. حال که قابلیت های اسکن در دستگاه کپی را شناختید، احتمالاً از خود می پرسید چه طور با دستگاه کپی اسکن بگیریم؟ ما در این مطلب تمامی مراحلی را که برای اسکن کردن فایل باید طی کنید را تهیه کرده ایم. با مطالعه آن می توانید به راحتی از فایل های خود اسکن گرفته و آن را در سیستم ذخیره کنید.

روش اسکن گرفتن با دستگاه کپی
نکته ای که قبل از اسکن کردن باید به آن توجه کنید این است که ابتدا دستگاه را به کامپیوتر وصل نموده و درایور و نرم ‌افزار مخصوص به آن را نصب کنید. این نرم افزار را می توانید از سایت سازنده دستگاه کپی نیز دانلود و نصب کنید. در اینجا می توانید از نرم‌ افزارهای اسکن که همراه نسخه‌های Professional، Enterprise و Altimate ویندوز7، 8 و 10 نصب می‌شود، استفاده نمایید. پس از نصب برنامه و برقراری ارتباط دستگاه کپی با کامپیوتر مراحل زیر را برای اسکن گرفتن از دستگاه کپی انجام دهید. در صورت نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات فتوکپی کونیکا مینولتا تماس بگیرید.

مراحل اسکن گرفتن با دستگاه فتوکپی
1- ابتدا، برنامه‌ی Windows Fax and Scan را در سیستم خود باز کنید. این نرم افزار نیازی به نصب ندارد و در خود سیستم موجود می باشد.

2- با کلیک روی گزینه Scan، گزینه ی New Scan را در بالای صفحه انتخاب نمایید.

3- حالا در کادر New Scan، می‌توانید نام دستگاه کپی خود را مشاهده نمایید. با کلیک بر روی Preview دستگاه شروع به کار می کند.

4- یک نقطه چین در صفحه کامپیوتر قابل مشاهده می باشد. این نقطه نشانگر منطقه‌ ی اسکن شده است. بنابراین می‌توانید با درگ کردن گوشه‌های مستطیل محدوده‌ای که می‌خواهید اسکن شود را کوچک‌‌‌‌‌تر کنید.

5- در بالا، گزینه ای به نام Profile وجود دارد، در اینجا می توانید نوع چیزی را که قرار است اسکن شود انتخاب کنید. گزینه پیش‌فرض در ایین منو معمولاً Photo یا عکس می‌باشد؛ که بیانگر اسکن رنگی است. درصورتی که می خواهید اسکن را به صورت سیاه و سفید انجام دهید روی دکمه Documents را کلیک کنید.

6- می توانید با استفاده از دو فلش کنار فیلد، رزولوشن فایل را تغییر داده یا عددی را وارد کنید.

7- برای تنظیم روشنایی تصویر اسکن شده، می توانید از لغزنده های کنار Brightness و Contrast، که به معنای روشنایی می باشد، استفاده کنید.

8- مرحله نهم در فرآیند اسکن کردن با دستگاه کپی کلیک کردن روی دکمه Scan است. اکنون دستگاه کپی کار اسکن را آغاز نموده و تمام تنظیمات انجام شده را در نظر می‌گیرد.

9- تصویر اسکن شده در پنجره اصلی برنامه به نمایش درمی‌آید. در اینجا می توانید با کلیک روی گزینه Maximize ، تصویر را بزرگ تر کنید.

10- پس از پایان فرایند اسکن، از کاربر خواسته می‌شود تا محل ذخیره فایل بر روی سیستم را انتخاب کند. اما دقت داشته باشید که در برنامه Windows Fax and Scan این گونه نیست. شما می توانید فایل اسکن شده را در کادر بالا انتخاب کرده و یکی از گزینه های Forward as Fax ، Forward as email، و Save as را انتخاب نمایید.

11- با انتخاب منوی بازشوی Save in و کلیک روی Desktop در فیلد File name نیز نامی برای فایل انتخاب کنید و روی دکمه Save کلیک نمایید.

چند نکته مهم درباره اسکن گرفتن با دستگاه کپی
همانطور که دیدید، اسکن کردن با فتوکپی کار راحتی بوده و به آسانی می توانید از این قابلیت دستگاه کپی استفاده کنید. اما یک نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای افزایش کیفیت تصاویر اسکن شده، قبل از اسکن گرفتن با دستگاه کپی، شیشه اسکنر را به دقت تمیز کنید. هرگونه لکه یا خط و خش می تواند کیفیت اسکن را کاهش دهد. برای این کار می توانید از یک پارچه نمناک استفاده کنید. نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که در زمان قرار دادن اسناد روی دستگاه دقت داشته باشید که سنجاق، منگنه یا شی دیگری به آنها نچسبیده باشد. این امر علاوه بر کاهش کیفیت اسکن می تواند باعث صدمه به اسکنر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *