اخبار و مقالات

مقایسه انواع دستگاه کپی

دستگاه های کپی هر کدام در ابعاد و قابلیت های مختلفی روانه بازار شده و به همین دلیل هنگام خرید این نوع دستگاه کاربر دچار سردرگمی میشود در این مقاله قصد داریم با مقایسه انواع دستگاه کپی خریداران این محصول را راهنمایی نماییم.

زیرا کاربر با ویژگی های فنی و تخصصی این دستگاه ها آشنایی کافی ندارند و امکان دارد در انتخاب دستگاه مورد نیاز دچار اشتباه شود.

همچنین در این پست به معرفی انواع دستگاه های کپی و راهنمای خرید دستگاه کپی و همچنین مواردی که نیاز است در انتخاب یک دستگاه کپی به آن دقت کنید اشاره کرده ایم.

مقایسه دستگاه فتوکپی سیاه و سفید :

کپی سیاه و سفید یا فتوکپی تک رنگ، دقیقا همان چیزی است که انتظار خروجی از این دستگاه را دارید.

به طور کلی دستگاه فتوکپی سیاه و سفید از مدل رنگی قدیمی تر هستند و در ده سال گذشته با استفاده از تکنولوژی لیزری و LED ارتقا یافتند.

کپی سیاه و سفید مزایای زیادی در محیط کاری ارائه می دهد. نه تنها این چاپ ارزان است بلکه دستگاه های کپی تک رنگ قیمت کمتری دارند.

کسب و کارهایی که به دنبال سرعت هستند، باید از دستگاه کپی رنگی صرف نظر کرده و به سمت دستگاه های کپی تک رنگ بروند؛ زیرا سرعتشان به دلیل تکنولوژی لیزری و LED موجود در آن ها خیلی بیشتر است.

دستگاه فتوکپی لیزری:

یکی دیگر از انواع دستگاه های کپی، نوع لیزری آن است. این محصول به دلیل تکنولوژی داخلی پیشرفته و عملکرد بالا، به عنوان گران ترین نوع دستگاه کپی در نظر گرفته می شود.

این دستگاه ها سریعتر و واضح تر از دستگاه های جوهر افشان عمل می کنند.

از نظر نوع عملکرد می توان گفت که دستگاه کپی لیزری حتی با وجود گران قیمت بودن، در درازمدت بسیار به صرفه تر خواهد بود زیرا عمر کارتریج در این نوع طولانی است و دیرتر نیاز به شارژ و یا تعویض دارد.

سرعت چاپ دستگاه فتوکپی لیزری نیز بالا بوده و کیفیت آن با سایر مدل ها قابل مقایسه نیست.

اگر  نیاز به تولید حجم زیادی از اسناد چاپی داشته باشید، باید یک دستگاه لیزری خریداری کنید.

نه تنها چاپ آن سریع تر انجام می شود، بلکه کیفیت آن ها نیز بیشتر است و تونر از بین نمی رود.

همچنین دستگاه کپی لیزری بزرگ بدلیل ظرفیت ذخیره سازی کاغذ بیشتر برای فعالیت های سنگین مناسب تر است.

بنابراین سعی کنید یک دستگاه کپی با نام تجاری خوب و خدمات مناسب خریداری کنید.

دستگاه کپی جوهر افشان:

دستگاه کپی جوهر افشان بیشتر برای مصارف خانگی و یا دفاتر کوچک مناسب می باشد. زیرا از نظر کیفیت چاپ کمی ضعیف تر از دستگاه لیزری است و برای افرادی که نیاز به کیفیت بالای چاپ دارند مناسب نخواهد بود.

با این حال، اگر به یک دستگاه کپی برای استفاده هر از گاهی نیاز دارید، می توانید از دستگاه کپی جوهر افشان استفاده کنید. البته به دلیل هزینه بالای جوهر، ممکن است هزینه کپی زیاد شود.

دستگاه فتوکپی رنگی:

دستگاه کپی رنگی، توانایی چاپ رنگی را نیز دارا می باشد. این نوع دستگاه ها برای کاربران حرفه ای تر کاربرد دارند.

دستگاه های کپی رنگی در اندازه ها و امکانات متفاوت موجود است و در مدل های مختلف دستگاه های اداری کوچک تا دستگاه های چاپ حرفه ای روانه بازار شده است.

افزودن رنگ به اسناد چاپ شده می تواند، مطالب را برای ارائه آسان تر کند. فرم های بروشور و فاکتورها را بدون نیاز به چاپگر بیرونی در اختیار شما قرار می دهد.

همانند تمام دستگاه های کپی مدرن دیجیتال، فتوکپی های رنگی دارای اسکنر و چاپگرهای یکپارچه هستند، بنابراین برای اتصال به یک شبکه کامپیوتری در دفتر کار مناسب هستند.

دستگاه فتوکپی بی سیم:

دستگاه های فتوکپی بی سیم با گیرنده, فرستنده قابل نصب است تا بتواند با یک شبکه Wi-Fi محلی ارتباط برقرار کند.

این نوع دستگاه بیشتر برای ادارات بسیار مناسب است و شرایطی را فراهم می کند که ھر کارمند به صورت مستقل توانایی کپی گرفتن از مدارک مورد نیازخود را داشته باشد.

مدل های چند کاره این دستگاه برای ارسال فکس از طریق کامپیوتر شخصی نیز کاربرد دارند.

مقایسه دستگاه کپی رومیزی با دستگاه ایستاده:

همان طور که از نام این دستگاه پیداست، دستگاه فتوکپی رومیزی یک محصول کوچک و سبک است که در دو مدل ساده و چند کاره تولید می شود. وزن این مدل دستگاه پایین و جابجایی آن راحت است.

این مدل از انواع دستگاه کپی، روی میز قرار گرفته و معمولا اندازه ی A4 را پشتیبانی می کند. 

ظرفیت سینی دستگاه کپی رومیزی کم است و سرعت چاپ و مرتب سازی آن ها نیز محدودتر از دستگاه های فتوکپی بزرگ است.

دستگاه های کپی رومیزی تقریبا تمام عملکردهای دستگاه های بزرگتر را می توانند انجام دهند، اما کارهایی مانند منگنه کردن، سورت و مرتب سازی و غیره را انجام نمی دهند.

یکی از معایب این دستگاه آن است که تنها قابلیت چاپ تک رنگ دارد, و نمیتوان از آن چاپ رنگی هم گرفت.

دستگاه کپی ایستاده در مقایسه با دستگاه رومیزی از لحاظ و وزن بزرگتر و سنگین تر هستند و فضای بیشتری را اشغال می کند همچنین از سرعت بالایی برخوردار است و برای سفارشات چاپ با حجم زیاد بکار می رود.

مقایسه دستگاه کپی چندکاره و تک کاره:

دستگاه های تک کاره همانطور که از نامشان مشخص است فقط کپی میگیرند و برای انجام کارهای دیگر باید از دستگاه های مجزای دیگری استفاده کرد. ولی دستگاه های چند کاره علاوه بر چاپ, اسکن و پرینتر هم می گیرند یعنی یک دستگاه چند کاره که اصولا سه کاره هستند, کار سه دستگاه کپی, اسکنر, پرینتر را انجام می دهد.

مقایسه دستگاه استوک اروپا با ایران کارکرد(استوک ایران):

دستگاه استوک اروپا پس از ورود به کشور هیچ استفاده ایی نشده است و قطعات آن کامل برسی و در صورت نیاز تعویض شده و سالم است.

در صورتی که دستگاه های ایران کارکرد, در ایران استفاده شده و کنتور ان ها بالاتر است. در نتیجه استهلاک بیشتری برده است و فرسودگی در این دستگاه ها بیشتر است.

حال هر کاربر با توجه به نیاز خود و آشنایی با ویژگیهای هر یک از انواع دستگاه هایی که به آن ها اشاره شد می تواند با آگاهی بهتر انتخاب مناسب داشته باشد. تا علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه بهترین بهره وری را از دستگاه خود با توجه به نیازی که دارد, داشته باشد.

بنابراین با وجود مقایسه انواع دستگاه کپی که داشتیم با پیشرفت روز به روز تکنولوژی باید شاهد ورود دستگاه های جدید به بازار بوده و یکسری از این دستگاه ها به مرور منسوخ خواهد شد.

 
 

در صورتی که در انتخاب خود برای تهیه یک دستگاه کپی مناسب تردید دارید یا نیاز به تعمیر و یا راه اندازی دستگاه کپی خود دارید، فراز کپی با بهره مندی از کارشناسان با تجربه و متخصص می تواند در این زمینه به شما کمک کند. کافی است با ما تماس بگیرید و یا سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

 سعی کردیم در این پست مقایسه انواع دستگاه کپی را جامع و کامل برای شما مشتریان گرامی توضیح داده باشیم. امیدواریم مفید فایده قرار گرفته باشد.

 هدف ما رضایت شماست.

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *