اخبار و مقالات

همه چیز درباره دستگاه کپی

درباره دستگاه کپی

انچه که درباره دستگاه کپی باید دانست این است که بیشتر کسب و کارها، کوچک یا بزرگ، دستگاه کپی تجهیزات استانداردی است که مانند میز و صندلی لازم است, بدتر از آن تصور کنید که چه خسته کننده می شد اگر می خواستید دوباره هر چیزی را با دست کپی کنید. بیشتر ما درباره آنچه که در درون دستگاه کپی می گذرد فکر نمی کنیم در حالی که منتظر هستیم کپی ها به طور منظمی از سینی کاغذ خارج شوند اما بسیار جالب است که فکر کنید که در صرفی از ثانیه می توانید نسخه ای دقیق از صفحه کاغذ به دست آوریم.

در این مقاله درباره این که چه اتفاقی می افتد بعد از اینکه دکمه استارت دستگاه کپی را می زنید صحبت می کنیم.

برای انجام یک کپی توسط مراحل زیر انجام می شود:
درب دستگاه کپی را باز کنید.
سند را بر روی شیشه دستگاه کپی قرار داده شود.
انتخاب هایی را که می خواهید گزینش کنید (تعداد صفحات، بزرگی، روشن تر یا تیره تر شدن)
دکمه استارت را بزنید.

دستگاه کپی از فرآیند مشابهی استفاده می کند.
درون دستگاه کپی ظرف استوانه ای شکل (دروم drum) ویژه ای است. دروم مانند یک بادکنک عمل می کند و می تواند به فرمی از الکتریسیته ساکن عمل کند. درون دستگاه کپی پودر سیاه بسیار ریزی به عنوان تونر (toner) است. دروم با اکتریسیته ساکن باردار می شود و می تواند ذرات تونر را جذب کند.

سه نکته درباره دروم و تونر وجود دارد که به دستگاه کپی امکان می دهد تا آن را به طور جادویی اجرا کند:
دروم می تواند به طور انتخابی باردار شود تا فقط آن بخش ها تونر را جذب می کند. در دستگاه کپی، ممکن است عکسی را به طور الکتریسیته ساکن بر روی سطح دروم بگیرید. جایی که صفحه اصلی کاغذ سیاه است تا الکتریسیته ساکن را بر روی دروم ایجاد می کند. جایی که سفید است چیزی وجود ندارد.

برای سطوح سفید صفحه اصل کاغذ تونر جذب نمی کند. راه این انتخاب پذیری در دستگاه کپی همراه با نور است که همین دلیلی است برای اینکه به آن دستگاه فتوکپی می گویند. گاهی اوقات تونر باید در دروم برود و سپس بر روی کاغذ برود. انتخاب پذیری دروم تونر را جذب می کند.

سپس صفحه کاغذ با الکتریسیته ساکن باردار می کند و آن تونر را را با درام می کشد. تونر دارای حساسیت گرمایی است پس ذرات آزاد تونر به کاغذ با گرمایی که از دروم خارج می شوند متصل می شوند.
دروم یا کمربند از ماده رسانای نوری ساخته شده است. اینجا گام های واقعی درگیر در ساخت فتوکپی آورده شده است:
سطح دروم باردار می شود
پرتوی قوی از نور در طی کاغذی حرکت می کند که بر روی سطح شیشه ای دستگاه کپی قرار گرفته است. نور از سطوح سفید کاغذ منعکس می شود و به زیر دروم می خورد. هر جایی که فوتون نور ضربه می زند الکترون ها از اتم های رسانای نوری در دروم رها می شود و از حالت خنثی به بار مثبت در می آیند. سطوح تاریک بر روی اصل (مانند عکس یا متن) نور را در دروم منعکس نمی کند و مناطقی بر روی بار مثبت بر روی سطح دروم باقی می گذارد.

به طور منفی باردار می شوند و رنگدانه سیاه و خشک به نام تونر سپس بر روی سطح تونر پخش می شود و ذرات رنگی برای بارهای مثبت باقیمانده به یکدیگر می چسبند. صفحه باردار مثبت سپس از روی سطح دروم عبور می کند و مهره های تونر جدا از هم را جذب می کنند. کاغذ سپس گرم می شود و برای ترکیب تصویر ایجاد شده توسط تونر بر روی سطح کاغذ، چاپ می شود.

هنگامی که بر روی صفحه کاغذ بر روی سطح شیشه دستگاه کپی روشن می شود که الگویی از تصویر پرتاب به دروم پذیرای نوری باردار شده به طور مثبت د در زیر است. نور منعکس شده از سطوح سیاهی است که بر روی صفحه از طریق دروم ضربه می زند و باعث باردار شدن ذراتی می شود که سطح دروم خنثی شده را پوشانده است.

این بارهای مثبت تنها جایی که آنها سطوح تاریکی بر روی کاغذ هستند باقی می گذارند که نور را منعکس نمی کند. این بارهای مثبت تونر باردار شده به طور منفی جذب می کنند. تونر انتقال داده می شود و به طور متوسط صفحه کاغذ باردار مثبت است.

درون دستگاه فتوکپی
اگر دستگاه کپی را از یکدیگر جدا کنیم ممکن است به تعدادی از قطعات متفاوت تقسیم شوند. به هر حال، فرآیند فتوکپی واقعی تنها بر قطعات کم و در عین حال کلیدی متکی هستند:
دروم پذیراننده نوری (یا کمربند)
سیم کرونا
لامپ و لنزها
تونر
فیوزینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *