اخبار و مقالات

پیغام های خطای پنل فتوکپی ریکو

پیغام های خطای پنل دستگاه کپی

دستگاه‌های فتوکپی ریکو این قابلیت را دارند تا در صورت وجود اشکال در عملکرد یک یا چند قطعه، وجود این اشکال را از طریق پنل دستگاه و به واسطه‌ی یک پیغام به کاربر اعلام دارند. برای مثال در صورتی که کابل دستگاه به هر دلیل وصل نباشد، دستگاه خاموش باشد و یا کابل یو اس بی دستگاه کپی وصل نشده باشد، دستگاه وجود این اشکالات را با نمایش یک پیغام، مثلاً پیغام (Printer Power Off Communication Error) به کاربر اعلام می‌دارد. در صورت مشاهده این پیغام، کاربر متوجه این موضوع می‌گردد که می‌بایست مواردی چون سیم کابل دستگاه کپی، روشن بودن دستگاه و وصل بودن کابل یو اس بی دستگاه را بررسی کند. در هر حال اگر از کاربران دستگاه‌های کپی ریکو هستید، می‌توانید با مراجعه به بخش‌های زیر با معنا و مفهوم برخی از پیغام های خطای پنل فتوکپی ریکو آشنا شوید.

در بخش‌های زیر علاوه بر شرح معنای هر پیغام خطا، روش رفع این اشکال نیز توضیح داده شده است.

بررسی پیغام های خطای پنل فتوکپی ریکو

در این بخش علاوه بر شرح معنا و مفهوم پیغام های خطای پنل فتوکپی ریکو، شیوه رفع این پیغام‌ها و رفع اشکالات پیش آمده در دستگاه نیز توضیح داده شده است. پیشنهاد می‌شود در صورت استفاده از راهکارهای ارائه شده و عدم رفع اشکال پیش آمده، از اِعمال فشار بر روی قطعات دستگاه خودداری کرده و با کارشناسان فراز کپی تماس بگیرید. راه‌های برقراری تماس در مرکز تعمیرات فراز، در بخش «تماس با ما» درج گردیده است.

خاموش بودن دستگاه چاپ (خطای برقراری ارتباط) (Printer Power Off (Communication Error

نمایش این مورد از پیغام های خطای پنل فتوکپی ریکو به سه دلیل اتفاق می‌افتد؛ یک وصل نبودن کابل دستگاه، دو، خاموش بودن دستگاه و سه، وصل نبودن کابل یو اس بی دستگاه. برای رفع این اشکال توصیه می‌شود سیم کابل دستگاه، و روشن بودن دستگاه را بررسی کنید. به علاوه، کابل یو اس بی دستگاه را نیز بررسی کنید و از درست وصل بودن آن مطمئن گردید.

تمام شدن کاغذ Out of Paper / Misfeed

تجربه کارشناسان ما در مرکز تعمیر فراز کپی نشان داده است که نمایش این مورد  پیغام های خطای پنل فتوکپی ریکو عمدتاً به دلیل گیر کردن کاغذ در سینی ورودی دستگاه صورت می‌پذیرد. ضمن آنکه گاه نبود کاغذ نیز سبب نمایش این پیغام می‌گردد. برای رفع این اشکال اگر کاغذ بارگذاری نشده است، در سینی ورودی کاغذ بگذارید. بعلاوه اگر کاغذ در دستگاه گیر کرده است، کاغذ را از دستگاه خارج کنید.

سازگار نبودن ابعاد کاغذ Paper Size Mismatch

نمایش این پیغام عمدتاً زمانی صورت می‌پذیرد که سایز کاغذ قرار گرفته در دستگاه با سایز کاغذ در درایور دستگاه منطبق نیست. تجربه کارشناسان تعمیر فراز کپی نشان داده که اگر ادامه اتوماتیک روی 0 ثانیه تنظیم شده باشد، چنین خطایی ظاهر نمی‌شود.

سازگار نبودن نوع کاغذ Paper Type Mismatch

نمایش این مورد از پیغام های خطای پنل فتوکپی ریکو به دلیل سازگار نبودن نوع کاغذ در دستگاه با نوع کاغذ در درایور است. برای رفع این اشکال نیز توصیه می‌شود ادامه اتوماتیک را روی 0 ثانیه تنظیم نمایید و از کاغذ سازگار با دستگاه استفاده نمایید. برای اطلاع از نوع کاغذ سازگار با دستگاه به دفترچه راهنمای دستگاه فتوکپی ریکو مراجعه نمایید.

پر شدن حافظه دستگاه کپی Memory Overflow

در صورتی که اطلاعات زیادی بر روی حافظه فتوکپی ریکو ذخیره شده باشند، یا اطلاعات ذخیره شده برای دستگاه بسیار پیچیده باشند، این پیغام خطا – یعنی پیغام پر شدن حافظه دستگاه کپی- بر روی پنل دستگاه به نمایش در می‌آید. یکی از راه‌های رفع اشکال پیش آمده آن است که در بخش کیفیت تصویر، گزینه [600x 600 dpi] را انتخاب نمایید.

این کار کمک می‌کند تا کیفیت تصویر انتخاب شده کاهش یافته و به تبع آن سایز اطلاعات کاهش یابد. در صورت تداوم نمایش این پیغام، جهت راهنمایی‌های بیشتر با کارشناسان ما در مرکز تعمیر فراز کپی تماس بگیرید.

شناخته نشدن کارتریج پرینت Print Cartridge Not Detected

نمایش این مورد از پیغام های خطای پنل فتوکپی ریکو به دلیل عدم نصب صحیح کارتریج در دستگاه اتفاق می‌افتد. برای رفع این پیغام خطا توصیه می‌شود کارتریج را خارج کرده و مجدداً نصب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *