اخبار و مقالات

دستگاه های استوک را چگونه تشخیص دهیم؟

تشخیص دستگاه استوک

دستگاه های فتوکپی امروزه به صورت های مختلف آکبند، استوک و بازسازی شده در بازار موجود هستند از اینرو باید با توجه به یکسری نکات کلیدی اقدام به تشخیص آن ها نمود.

در واقع هر کدام از این محصولات دارای ویژگی های مخصوص و قیمت متفاوت می باشند. در اینجا به موارد تخصصی تری برای تشخیص دستگاه های مختلف اشاره خواهیم کرد.نکاتی مهم جهت تشخیص دستگاه های استوکیکی از نکات مهم جهت خرید یک دستگاه کپی استوک، این است که دستگاه را از جایی تهیه کنید که خود وارد کننده بوده و از یک مدل دستگاه چندین عدد را دشته باشد.

زیرا در اینصورت می توانید با خیالی آسود و مطمئن از کیفیت دستگاه کپی نسبت به خرید آن اقدام نمایید.یکی دیگر از نکات مهم و قابل توجه در تشخیص دستگاه های استوک این است که پیچ های به کار رفته در یک بخش از دستگاه کاملا مشابه هستند. از اینرو در صورتی که پشت دستگاه را باز کنید  متوجه خواهید شد تمامی پیچ های این بخش از یک نوع می باشند.

در دستگاه های کپی موجود در ایران بیشتر تعمیرکاران به این موضوع توجهی ندارند و بعد از باز کردن دستگاه، پیچ‌ها را درجای قبلی به کار نمی‌برند.همچنین یکی از نکات مهم در رابطه با دستگاه های استوک این است که قطعات دستگاه بعد از مدتی احتیاج به تعویض دارند.

بنابراین دستگاه های برقی از جمله مدل های مختلف دستگاه های فتوکپی همچون ریکو آفیشیو mp5000 بعد از گذشت مدت زمان خاصی نیاز به سرویس و تعمیر قطعات دستگاه خواهند داشت.

از اینرو شرکت سازنده این مدل دستگاه ها قطعات از کار افتاده را با قطعات نو جایگزین می کند.نکته ی دیگری که موقع خرید ریکو آفیشیو mp5000 باید به آن توجه نمایید این است که کنتور مکانیکی و دیجیتالی دستگاه باید یکی باشد.

بنابراین از فروشنده بخواهید کنتور دیجیتالی دستگاه را به شما نشان دهد، پس از مشاهده کنتور دیجیتالی دستگاه کپی، آن را با کنتور روی بدنه دستگاه مقایسه نمایید.همچنین در صورتی که دستگاه کپی مورد نظر شما دستگاه کپی رنگی است، باید ایمیجینگ و کارتریج دستگاه یک مدل داشته باشند و کشور سازنده آن ها یکسان باشد.

برای این کار بهتر است رنگ درام ها را با هم مقایسه نمایید.سالم بودن هیتر دستگاه نشان دهنده کارکرد کم آن می باشد. از اینرو توجه به هیتر دستگاه قبل از خرید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از راه های تشخیص سالم بودن هیتر آن است که این قطعه در صورت سالم بودن بدون لکه می باشد. برای اینکه بتوانید یک دستگاه  استوک با کیفیت را با قیمت مناسبی خریداری نمایید، بهتر است دستگاه ریکو آفیشیو mp5000 را با سایر مدل های مشابه به خوبی مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *