اخبار و مقالات

مزایا و معایب دستگاه کپی استوک چیست؟

دستگاه کپی استوک

از مهم ترین مزایای دستگاه کپی استوک تفاوت قیمت بین دستگاه استوک و دستگاه آکبند است این تفاوت در کمترین حالت از چند برابر شروع می شود و به دهها برابر هم  می رسد.

دلیل ارزان بودن قیمت دستگاه فتوکپی استوک

در کشورهای پیشرفته و اروپا قانون اسقاط برای دستگاه کپی وماشینهای اداری 5 سال است و بعد از این مدت شرکتهاي سازنده از ارائه خدمات به این دستگاههای تاریخ گذشته خودداری می نمایند.

در اروپا ویزیتور یک شرکت معتبری مثل شرکت ریکو با مراجعه به خریداران قبلی خود (بانکها- ادارات دولتی و موسسات – فروشگاهها – کتابخانه ها)

قبل ازپایان دوره 5 ساله یعنی از دوسال بعد, از مشتریان بابت استفاده فعلی آنها از محصولات شرکت تشکر و قدردانی می کند و تخفیف مخصوصی به آنها برای یک خرید تازه در نظر می گیرد و پیشنهاد تعویض دستگاهشان با محصول جدید آن شرکت را می دهد و اختلاف قیمت دستگاه کهنه با نو را بصورت اقساطی از خریدار می گیرد با اینکار  علاوه بر فروش محصولات جدید و نوعی تبلیغ در ارائه خدمات خاص برای مشتریان دائم مقدار قابل توجهی یارانه از دولت هم دریافت میکند.

مزایای دستگاه کپی استوک

دلیل اینکه چرا دستگاههاي جمع آوري شده و استوك اروپا بسیار تمیزند

هرقطعه عمر تعریف شده خود دارد تکنسینهای فنی شرکت منتظر خرابی دستگاه نمی مانند و قبل از به پایان رسیدن عمر آن, آن را تعویض می کنند, تعمیر و نگهداری این دستگاه ها بطور منظم توسط شرکت سازنده آنها انجام می شود.

از دیگر مزایای دستگاه کپی استوک در واقع در هنگام خرید دستگاه هزینه خدمات و نگهداری آن را هم پرداخت کرده اید(به غیر از تونر و مواد مصرفی).

این دستگاه ها پس از جمع آوری دوباره مورد بررسی و بازبینی قرار می گیرند و قطعات خراب آن با یکسری مواد مصرفی نو مثل درام و تونر عوض می شود و آماده فروش به سایر کشورها بعنوان دستگاه کپی استوک اروپا می گردد.

چرا دستگاههای فتوکپی استوک, باز سازی می شوند؟

در کشوری که یک دستگاه از رده خارج میشود فروش مواد مصرفی و قطعات آن نیز متوقف می شود تا دارندگان این دستگاهها وادار به تعویض دستگاه خود با یک دستگاه آکبند شوند همچنین در شرکت ارائه دهنده مقدار زیادی مواد مصرفی و قطعات موجود است که نمی خواهند آنها را در بازار داخلی ارائه کنند بنابراین آنها را در دستگاههای دست دوم جایگزین کرده می کنند تا دستگاه فتوکپی استوک آنها وضعیت تمیزتری داشته باشد و سریعتر و راحتتر مشتریان خارجی را جلب کنند.

در مجموع به دلایل بالا, یک دستگاه کپی دست دوم  با کارآیی مورد قبول و راضی کننده با قیمت بسیار مناسب در اختیار ما قرار میگیرد.

معایب دستگاه فتوکپی استوک چیست؟

پس عیب اصلی یک دستگاه فتوکپی استوک تشخیص یک دستگاه فتوکپی استوک با یک دستگاه کپی کار کرده و حتی اوراق است که بدلیل ناآگاهی خریداران, یک دستگاه کپی کارکرده که بسیار از آن کار کشیده در ایران با نام فتوکپی استوک اروپا به خریداران عرضه می شود. که در اینصورت خریدار آن متضرر و کاملا ناراضی خواهند بود.

بازار دستگاههای کپی استوک انچنان گرم است که گاه (اغلب توسط دلالان ترکیه ای یا اماراتی ) یعنی این دلالان با مراجعه مستقیم به بانکها و ادارات… و فروشندگان رده 3 در کشورهای پیشرفته اقدام به خرید دستگاه دست دوم به قیمت بسیار ارزان کرده و آنها را بعنوان دستگاه فتوکپی استوک می فروشند .

انواع دستگاه فتوکپی استوک و معایب یا محاسن آنها:

1- دستگاه فتوکپی استوک اروپا : این دستگاهها با برق 220 ولت کار می کنند و مشکل خاصی برای استفاده آن در صورت موجود بودن قطعات و مواد مصرفی آنها نیست .

2- دستگاه فتوکپی استوک آمریکایی یا ژاپنی : این دستگاهها با برق 110 ولت کار می کنند و چون سیستم دستگاهها بگونه ای است که بعضی قسمتهای آن با برق مستقیم شهری کار میکنند پس باید از یک تبدیل برق 220 به 110 استفاده شود مشکل اساسی وقتی پیش می آید که این سیستمها دچار ایراد شوند در این صورت پیداکردن این قطعات که با برق مستقیم 110 ولتی کار میکنند سخت خواهد بود مثلاٌ یک لامپ اسکنر یا هیتر 110 ولتی در ایران به سختی پیدا می شود.

برای تشخیص یک دستگاه فتوکپی 110 ولتی با 220 ولتی به کار کردن آن با برق 220 ولت نباید اعتماد کرد چرا که امکان دارد ترانس تبدیل داخل دستگاه کار گذاشته شود بلکه باید مشخصات برق مصرفی را در روی برچسب سریال نامبر مورد بررسی قرار داد.

 چگونه دستگاه کپی استوک با دستگاه کارکرده در ایران تشخیص داد؟

1- دستگاههایی بخرید که تازه استوک شده اند : دستگاههای تازه استوک شده در حقیقت با خرید یک دستگاه تازه استوک شده این مهلت را از دلالان درجه دو برای ارائه آن به شما میگیرد دستگاههای فتوکپی تازه استوک شده همیشه توسط شرکتهای بزرگ سازنده آن خریداری می شود و در حقیقت درجه دوم آن فعلا در بازار کشورهای اروپایی هم موجود نیست تا دلالان اقدام به خرید آن کرده باشند و چون تازه وارد بازار ایران می شود کار کرده آن نیز در ایران کم است و احتمال اینکه کار کرده ایران باشد کم است .

از همکار دستگاه دست دوم حتی به قیمت زیر بازار خرید نکنید هر چند به ظاهر تمیز باشد, بعضی از آنها با توجه به تجربه ایی که دارند اقدام به خرید دستگاه دست دوم می کنند و از دستگاه حسابی کار میکشند و به اندازه چندین برابر خرید خود سود میکنند بعد که دستگاه از نفس افتاد آن را به همکار به بهانه این که دستگاه مال یه نفر است و با آن کار نکرده و یا اینکه یه دستگاه اضافه دارم و میخواهم چاپ کردن را کنار بزارم به شما بفروشند.

دستگاه استوک خود را از یک شرکت معتبر خریداری کنید زیرا یک شرکت معتبر به فکر اینده شرکت خود و دیدگاهی که بعدا مشتری نسبت به او خواهد داشت دارد و نمیخواهد که مشتری خود را از دست دهد و مشتری انقدر راضی باشد که قطعات و مواد مصرفی خود را هم از خودشان تهیه کند.

در این پست سعی کردیم مزایای دستگاه کپی استوک و معایب آن را برای شما مشتری گرامی توضیح دهیم تا با توجه به اطلاعاتی که بدست آوردید دچار انتخاب غلط نشوید.

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *