اخبار و مقالات

راه اندازی و نصب دستگاه کپی

راه اندازی و نصب دستگاه کپی چگونه است

با توجه به کاربردهای بسیار زیاد دستگاه کپی در منازل و ادارات و موسسات مختلف، همه ی ما نیاز داریم که با طریقه نصب دستگاه کپی و چگونگی اتصال آن با کابل و بدون کابل به کامپیوتر و لپ تاپ آشنا شویم.

 لذا در این مطلب قصد داریم به مهم ترین سوالات شما در این حوزه پاسخ جامعی ارائه دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش نصب دستگاه کپی به لپ تاپ و کامپیوتر با کابل

اتصال دستگاه کپی به کامپیوتر یا pc به آسانی قابل انجام است. کافی است مراحل ذیل را به دقت دنبال کنید:

  • در مرحله اول باید کامپیوتر دستگاه کپی شما را شناسایی نماید. به همین دلیل کامپیوتر و دستگاه کپی را در فاصله نزدیکی قرار داده و آن را به کمک کابل اتصالی که در جعبه ی دستگاه کپی است به کامپیوتر وصل کنید (اگر به هر دلیلی دستگاه کپی شما دارای کابل اتصال نیست می توانید کابل اتصال آن را از فروشگاههای موجود در شهر خریداری نمایید).
  • در مرحله ی دوم باید نرم افزارهای مربوط به پرینتر را در سیستم خود نصب کنید و بدین ترتیب دستگاه کپی را در سیستم خود تعریف نمایید.
  • در مرحله سوم بعد از اینکه از نصب درایورهای مورد نیاز و همچنین اتصال صحیح کابل به کامپیوتر خود اطمینان دارید، وارد بخش Control Panel شده و گزینه Devices and Printers را انتخاب نمایید. 
  • در مرحله چهارم گزینه Add a network printers, Wireless, or Bluetooth را بزنید  و یا نام دستگاه کپی را در کادر مورد نظر جستجو کنید و آن را انتخاب نمایید.
  • در مرحله چهارم گزینه Set as default printer را انتخاب کرده و روی Finish کلیک می کنیم.  هم اکنون دستگاه کپی مورد نظر روی سیستم کامپیوتر شما وصل است.

نحوه ی اتصال  دستگاه کپی به کامپیوتر بدون کابل

با وجود ساده بودن اتصال دستگاه کپی با استفاده از کابل برخی از کاربران از آشفتگی سیم های اطراف سیستم خود ناراضی هستند و ترجیح می دهند کامپیوتر یا لپ تاپ خود را با روش های به روزتری به دستگاه کپی متصل کنند. به همین دلیل ما به این کاربران توصیه می کنیم که دستگاه کپی خود را به صورت وایرلس و بدون کابل به سیستم خود وصل کنند.

نصب دستگاه کپی

شکل 1: نحوه ی اتصال  دستگاه کپی به کامپیوتر بدون کابل

پیشنهاد می شود برای نیل به این هدف مراحل ذیل را دنبال کنید.

  • در مرحله اول این روش نیز باید به Control Panel لپ تاپ یا کامپیوتر خود مراجعه کنید و این بار گزینه  Hardware and Sound را انتخاب نمایید.
  • در مرحله دوم باید گزینه Add a device را انتخاب کرده و سپس Advanced printer setup را کلیک کرده و از بین فهرستی که به شما نمایش داده می شود نام پرینتر خود را پیدا کنید و آن را انتخاب نمایید.
  • در مرحله سوم قوانین و مواردی در صفحه نمایش شما نشان داده می شود که همه انها را تایید کره و با انتخاب گزینه Next فرایند اتصال دستگاه کپی  را در سیستم خود به اتمام برسانید.

چرا دستگاه کپی به کامپیوتر وصل نمیشه؟

با وجود سهولت اتصال دستگاه کپی به کامپیوتر و لپ تاپ با استفاده از کابل یا بدون آن گاهی مشاهده می شود که دستگاه کپی به کامپیوتر وصل نمی شود و در اتصال آنها نقصی وجود دارد که باید حل شود اگر از سلامت دستگاه کپی و سیستم خود اطمینان دارید، اقدامات ذیل را برای اتصال این دو دستگاه انجام دهید:

1.  در ابتدایی ترین گام از سالم بودن کابل اتصال خود و همچنین اتصال آن به جای صحیح اطمینان حاصل کنید. در صورتی که نقصی در آن مشاهده کردید کابل دیگری را امتحان کنید.

2.  در گام بعدی نصب صحیح درایور مربوط به پرینتر را در سیستم خود بررسی نمایید. نصب ناقص یا اشتباه درایو مورد نظر نیز نقش مهمی در عدم اتصال دستگاه کپی به کامپیوتر دارد. پیشنهاد می شود برای بررسی این مورد ابتدا درایو نصب شده را کاملا از روی سیستم خود حذف نمایید و سپس درایو جدیدی را install کرده و مجدد مراحل تعریف دستگاه کپی را برای سیستم انجام دهید.

برای حذف درایوهای دستگاه کپی مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا وارد کنترل پنل سیستم خود شوید.
  • بعد با انتخاب گزینه Devices and Printers وارد پنجره ای می شوید که در آن اسامی تمام پرینترهای  تعریف شده برای سیستم شما وجود دارد. نام دستگاه کپی مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه Remove را بزنید.
  • در مرحله بعد مجدد تمام درایوهای مورد نیاز را دانلود کرده و دوباره در کامپیوتر خود نصب نمایید.

3.   در صورتی که دو راه حل پیشنهادی فوق را انجام دادید ولی هنوز دستگاه کپی شما به سیستم کامپیوتر متصل نشده احتمالا سیستم عامل لپ تاپ شما با دستگاه کپی مورد نظر همخوانی ندارد. البته این مشکل بسیار نادر است و در اکثر مواقع علت عدم اتصال دستگاه کپی به سیستم کامپیوتر موارد فوق می باشد.

در صورتی که تمام روش های ارائه شده را امتحان کردید ولی هنوز دستگاه کپی به کامپیوتر وصل نمی شود توصیه می شود که حتما از کارشناسان مجرب در این حوزه کمک بگیرید.

اتصال دستگاه کپی به گوشی

اتصال دستگاه کپی به وسیله ی کابل، به یک کابل  OTG نیاز دارید. که در ابتدا باید نرم افزار PrintShare را در گوشی خود نصب کنید. سپس به قسمت تنظیمات گوشی رفته و Printing را پیدا و انتخاب کنید, صفحه ای باز می شود و تمام پرینترهای نصب شده در گوشی را نشان می دهد. برنامه PrintShare را که در این لیست نشان داده شده فعال کنید. با این کار برنامه به عنوان پرینتر پیش فرض گوشی اندرویدی شما می شود. حالا باید گوشی را به دستگاه کپی با کابل OTG وصل کنید. به این صورت که کابل USB را به کابل OTG و طرف دیگر آن را به گوشی اندروید متصل کنید. برای اتصال گوشی به پرینتر این نکته را در نظر داشته باشید, حداقل به 4 مگابایت حافظه نیاز دارید.

اتصال گوشی به دستگاه کپی با WiFi

توجه داشته باشید این قابلیت فقط برای گوشی های هوشمند امکان پذیر است. برای اتصال گوشی به دستگاه کپی، باید دستگاه کپی شما قابلیت وای فای دایرکت داشته باشد. که برای فعال سازی آن، ابتدا باید وارد قسمت تنظیمات شبکه شوید و در این قسمت گزینه Wi-Fi-Direct را انتخاب کنید. گزینه Settings و از صفحه باز شده گزینه اول On/Off را انتخاب کنید و حالت را روی On فعال کنید.

کلام آخر

 در این مطلب سعی داشتیم به مهمترین سوال شما از قبیل:” چگونه دستگاه کپی را به لپ تاپ وصل کنیم؟” پاسخ دهیم. اگر با تمام نکاتی که در مطلب فوق ارائه شد نتوانستید دستگاه کپی خود را به سیستم کامپیوتر وصل کنید و یا از سلامت دستگاه کپی خود مطمئن نیستید و قصد تعمیر یا خرید دستگاه کپی جدیدی را دارید  و هنوز در این زمینه دارای ابهامات زیادی می باشید پیشنهاد می کنیم به کارشناسان مجرب گروه ماشین های اداری فراز به ادرس مراجعه نمایید. و از طریق دریافت مشاوره از آن ها بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

تیم مشاورین مجرب ماشین های اداری فراز، در زمینه تعمیر و فروش انواع دستگاه کپی در برندهای متنوع آماده ارائه خدمات مشاوره به شما مشتریان عزیز می باشد.

ارسال رایگان به تمام نقاط کشور و ضمانت کالا تا 5 روز و پشتیبانی همه روزه و پرداخت امن، از مهم ترین مزایای دریافت خدمات از گروه ماشین های اداری فراز می باشد. از طرفی می توانید با دریافت مشاوره از تیم حرفه ای فراز نسبت به انتخاب مورد نظر خود به قطعیت برسید.

چگونه دستگاه کپی را به لب تاب وصل کنم؟

در مرحله اول باید کامپیوتر دستگاه کپی شما را شناسایی نماید. به همین دلیل کامپیوتر و دستگاه کپی را در فاصله نزدیکی قرار داده و آن را به کمک کابل اتصالی که در جعبه ی دستگاه کپی است به کامپیوتر وصل کنید.

چگونه دستگاه کپی را بدون کابل به لب تاب نصب کنم؟

در مرحله اول در Control Panel لپ تاپ, گزینه  Hardware and Sound را انتخاب نمایید.
در مرحله دوم گزینه Add a device را انتخاب کرده و سپس Advanced printer setup را کلیک کرده و نام پرینتر خود را انتخاب نمایید.

چگونه درایورهای دستگاه کپی را حذف و مجدد نصب کنم؟

وارد کنترل پنل سیستم خود شوید, بعد با انتخاب گزینه Devices and Printers لیست تمام پرینترهای نصب شده می آید, نام دستگاه کپی مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه Remove را بزنید.
در مرحله بعد مجدد تمام درایوهای مورد نیاز را دانلود کرده و دوباره در کامپیوتر خود نصب نمایید.
تمام درایوهای مورد نیاز را دانلود کرده و دوباره در کامپیوتر خود نصب نمایید.