اخبار و مقالات

پاک کردن حافظه پرینتر

حافظه پرینتر

 

پاک کردن حافظه پرینتر اگر چه در همه شرایط لازم نیست اما گاهی اوقات مشکلاتی در این دستگاه به وجود می آید که تنها از طریق پاک کردن حافظه می توان آنها را برطرف کرد. چنانچه دستگاه قادر به چاپ نباشد و با دادن فرمان چاپ بازهم پرینتی انجام نگیرد در این صورت باید، نسبت به خالی کردن حافظه دستگاه اقدام کنید. حافظه در اغلب پرینترها وجود دارد. زمانی که از طریق کامپیوتر اسنادی را برای چاپ به پرینتر می فرستید در واقع یک صف از دستورات چاپ در کامپیوتر ایجاد می‌گردد. این صف، اسناد را در حافظه موقت پرینتر که به آن قرقره چاپ یا Spool گفته می‌شود، ذخیره می‌کند.

توجه داشته باشید برخی اوقات دلیل چاپ نشدن سند، گیر کردن کاغذ در دستگاه نیست بلکه در این زمان، سند مذکور در حافظه گیر کرده و تنها رفع مشکل آن پاک کردن صف انتظار یا حافظه پرینتر است. این کار از طریق کامپیوتر انجام می شود و تمامی اسنادی که برای چاپ در صف قرار گرفته اند از حافظه حذف می شوند. البته ذکر این نکته لازم است که همیشه امکان رفع مشکل پرینت نگرفتن با پاک کردن حافظه برطرف نمی شود بلکه گاهی مشکلات سخت افزاری نیز در پرینت نگرفتن دستگاه مؤثر است. در ادامه نحوه پاک کردن حافظه پرینتر را بررسی می کنیم.

نحوه پاک کردن حافظه پرینتر

نحوه پاک کردن حافظه در انواع پرینترها ممکن است کمی با هم متفاوت باشد اما به طورکلی این کار از سه طریق انجام می شود: لغو چاپ، ریست کردن و پاک کردن حافظه دستگاه. شما از این سه طریق می توانید مشکل پرینت نگرفتن دستگاه را برطرف کنید. در زیر هریک از این روش ها را توضیح می دهیم و به شما پاک کردن حافظه پرینتر را آموزش خواهیم داد.

لغو دستورات چاپ

اگر از طریق کامپیوتر اقدام به چاپ کرده اید برای پاک کردن صف انتظار چاپ با انتخاب گزینه Devices and printers  از Control panel سیستم، روی پرینتری که نیاز به پاک کردن دستورات چاپ دارد، کلیک راست کنید. گزینه See What’s Printing باز کنید و در منوی جدید Cancel all document را انتخاب کرده و سپس گزینه YES را بزنید. با این کار مشاهده می کنید که لیست پرینت درچند ثانیه پاک می شود. توجه داشته باشید که برای پاک کردن حافظه پرینتر در جاهایی که پرینتر تحت شبکه است، ممکن است نیاز باشد تا این کار را روی چندین کامپیوتر انجام دهید تا همه لیست ها پاک شوند.

پاک کردن حافظه پرینتر از طریق ریست فکتوری

ریست کردن در صورتی انجام می شود که پاک کردن حافظه از طریق ویندوز موفقیت آمیز نباشد. برای این کار پرینتر را خاموش کنید و پریز آن را از برق جدا کنید. چند دقیقه صبر کنید تا حافظه پرینتر به طور کامل تخلیه شود. بعد از زدن پرینتر به برق و روشن کردن آن، قبل از ارسال دستور پرینت جدید، منتظر شوید پرینتر مراحل راه اندازی خود را انجام دهد.

پاک کردن اطلاعات در حافظه پرینتر

بعضی از پرینترها این قابلیت را دارند که اطلاعات تنظیمات پرینتر را در حافظه بلند مدت ذخیره می‌کنند. این حافظه جزء حافظه های پایدار است که حتی اگر دستگاه را از برق جدا کرد، اطلاعات در آن باقی می‌ماند. این اطلاعات شامل تنظیمات شبکه و تنظیمات کاغذ است. فرآیند پاک کردن حافظه پرینتر، بر اساس نوع برند و مدل پرینترها تغییر می‌کند. برخی از پرینترها کلیدی با نام GO دارند که هنگام REBOOT شدن دستگاه باید آن را نگه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *