اخبار و مقالات

چند ترفند ساده برای ارتقای کیفیت چاپ

ارتقای کیفیت کپی

 

باکیفیت کردن چاپ یکی از مهمترین چیزهایی است که کاربران پرینتر کونیکا مینولتا به دنبال آن هستند. برخی از افراد احساس می‌کنند همه مشکلات مرتبط با کدری یا تاری اسناد چاپ شده به دلیل مشکلات سخت افزاری دستگاه است. بنابراین اقدام به تعمیر دستگاه و صرف هزینه‌های بیهوده می‌کنند. این در صورتی است که با انجام برخی اقدامات می‌توان کیفیت چاپ را تا حد بسیار زیادی بالا برد.

بنابراین در این مطلب قصد داریم با ارائه چند ترفند ساده، شما را در با کیفیت کردن چاپ یاری کنیم. در استفاده از دستگاه چاپ باید نکاتی را رعایت کرد تا علاوه بر افزایش بهره‌وری آن، بتوان خروجی مناسبی را نیز به دست آورد.

باکیفیت کردن چاپ با خاموش کردن صحیح دستگاه

برخی از پرینترهای کونیکا مینولتا تنها در صورتی که با استفاده از کلید پاور دستگاه خاموش شوند، هد عمل تمیز کردن دستگاه را انجام می‌دهد. این موضوع بیشتر در پرینترهای جوهر افشان صدق می‌کند. بنابراین اگر شما همیشه پرینتر را با استفاده از کشیدن دو شاخه از برق و یا قطع سوییچ محافظ، انجام دهید، فرآیند Clean روی دستگاه انجام نشده و برای چاپ‌های بعدی شما تصویری بی کیفیت خواهید داشت. پس همیشه برای باکیفیت کردن چاپ اسناد، پرینتر را با دکمه دستگاه خاموش کنید.

بروز رسانی درایو پرینتر و بهبود عملکرد آن

یکی از راه‌های مؤثر در بالا بردن کیفیت چاپ پرینتر، نصب درایو جدید می‌باشد. برای این منظور به وب سایت شرکت رفته و نسخه جدید درایو پرینتر خود را دانلود و نصب کنید. اين موضوع كارائي دستگاه را ارتقا  داده و قابليت هاي جديد را به آن اضافه می‌کند. نصب درایو جدید با برطرف كردن عيب هاي دستگاه، به باکیفیت کردن چاپ كمك زیادی خواهد كرد.

تمیز کردن و نگهداری در محیط مناسب

تمیز کردن پرینتر کونیکا مینولتا یکی از راهکارهای بسیار مهم در ارتقای کیفیت چاپ  و البته سلامت دستگاه است. گرد و خاک و تکه های خرد شده کاغذ برای همه چاپگرها ایجاد مشکل می‌کنند. همچنین قرار گرفتن آنها در جایی که در معرض باد و گرد و غبار است، علاوه بر صدمه به دستگاه، باعث می‌شود شاهد چاپ بی کیفتی از پرینتر باشیم. پس همواره با استفاده از یک دستگاه کپسول هوای فشرده نسبت به تمیز کردن پرینتر خود اقدام کنید. برای آنکه به باکیفیت کردن چاپ پرینتر کمک کنید، زمانی که استفاده‌ای از آن ندارید، روی آن را با یک پارچه یا پوشش پلاستیکی بپوشانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *