اخبار و مقالات

 ۴ نکته برای بهبود سازگاری رنگ در چاپگر دستگاه کپی

سازگاری رنگ در چاپگر

سازگاری رنگ در چاپگر با استفاده از چند دستگاه در دفتر کار شما می تواند کار دشواری باشد. ما توصیه های کاربردی برای حفظ زمان و پول به شما ارائه می دهیم! شما می توانید از این ۴ نکته برای سازگاری رنگ بدون خرید ابزار یا نرم افزار اضافی استفاده کنید:

۱- فروشنده تجهیزات اداری با کارمندی متخصص در زمینه ی رنگ انتخاب کنید

فروشنده تجهیزات اداری که شما انتخاب می کنید باید یک کارمند متخصص در زمینه ی رنگ برای کمک به شما در انتخاب رنگی متناسب با دستگاه های کپی و پرینتر شما داشته باشد. آنها باید درک تخصصی از فرایند پیچیده تطبیق آنچه بر روی صفحه نمایش شما قرار می گیرد تا آنچه که از چاپگر شما خارج می شود، داشته باشند. رنگ هر سازمان می تواند متناسب با چاپگرها، کامپیوترها، برنامه ها و نوع کاغذ متفاوت باشد.

علاوه بر این، هر کسب و کار با هدف متفاوتی از خروجی چاپگر خود استفاده می کند. متخصصان رنگ سالهاست که با انواع کسب و کار سر و کار داشته اند و کار می کنند، بنابراین آنها باید در این زمینه تخصص داشته باشند تا بتوانند به شما در موفقیت رنگ در هر دستگاه در دفترتان  کمک کنند.

۲- از یک نوع کاغذ سازگار استفاده کنید

خرید کاغذ با قیمتی مناسب رواج دارد و در کسب و کار راهی برای صرفه جویی در هزینه ها است. این ایده عالی است، اما وقتی که از سازگاری رنگ سخن به عمل می آید، استاندارد سازی نوع کاغذ مورد استفاده در دفترکارتان  را توصیه می کنیم.
کاغذ ها نسبت به وزن، اندازه و پرداخت کار متفاوت هستند – و برای انواع برنامه ها طراحی شده اند. هر یک از این متغیرها بر روی خروجی رنگ شما تاثیر می گذارد. اگر شما کاغذ خود را از همان فروشنده خریداری کنید که دستگاه را تهیه کرده اید، می توانید نتیجه ای که انتظار دارید را به دست آورید.

۳- دستگاه کپی و چاپگر خود را کالیبره (تنظیم) کنید

کالیبره کردن فرآیند تنظیم مجدد دستگاه شما به وضعیت استاندارد کارخانه است. عوامل متعددی وجود دارند که باعث تغییر ظاهر رنگ پس از چاپ می شوند که اغلب نادیده گرفته می شوند. مواردی مانند دمای محیط یا رطوبت اتاق، سن دستگاه شما، منبع برق شما و بسیاری از عوامل دیگر می تواند نتیجه ی خروجی رنگ شما را تغییر دهد.
لوازم جانبی مانند غلطک ها در طول زمان پوسیده می شوند و ظاهر کننده ی تصویر در طول زمان توانایی کاتالیزوری خود را از دست می دهد و نمی تواند جوهر(تونر) را بر روی غلطک بکشد. و حتی اگر دوشاخه شما ۱۵ آمپر یا ۲۰ آمپر باشد، برق ارائه شده به دستگاه شما می تواند کمی متفاوت باشد، که می تواند بر روی بار الکتریکی که غلطک در هنگام پرینت گرفتن دریافت می کند تاثیر داشته باشد.

به نظر پیچیده می رسد، درست است؟ نگران نباشید، دستگاه چاپ شما دارای یک عملکرد کالیبره کردن است که تنظیم و کنترل آن را راحت می کند. هنگامی که شما کالیبره می کنید، یک برگ کاغذ با رنگ های یشمی، ارغوانی، زرد و سیاه خارج می شود. این نمونه ها گرادیانی هستند که معمولا با یک نمونه رنگ کامل (به معنی پوشش ۱۰۰٪) شروع می شود و سپس در نهایت به روشن ترین حالت می رسند که تنها مقدار ۵٪  را دارا می باشند.

این ورقه ها سپس بر روی اسکنر دستگاه شما قرار می گیرند. پس اسکن ، دستگاه چاپ شما متوجه می شود که در هنگام چاپ چه رنگ هایی دیده می شوند و سپس خودش را کالیبره یا همان تنظیم می کند تا رنگ ها را همانطور که در وضعیت کارخانه برنامه ریزی شده است چاپ کند.

ما شاهد رفع بسیاری از مشکلات مربوط به کیفیت رنگ با استفاده از این تنظیمات هستیم و این کار یکی از اولین مواردی است که به مشتریان توصیه می کنیم. البته گاهی اوقات یک تنظیمات دقیق تر مورد نیاز است که ممکن است نیاز به تکنسین آموزش دیده کارخانه وجود داشته باشد.

۴- استاندارد سازی برند دستگاه کپی و چاپگر خود

ارائه ی محصولات رنگی برای چاپگر توسط تولیدکنندگان مختلف امری طبیعی است. در این دنیای رقابتی، هر سازنده ای تلاش می کند بهترین رنگ را به بازار ارائه دهد. آنها نمی خواهند به رقیبان خود نحوه ی دستیابی به بالاترین سطح سازگاری رنگ را بگویند، اما چرا؟

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای بهبود سازگاری رنگ انجام دهید،استفاده از برند های یکسان برای همه ی دستگاه های کپی و چاپگر در کل دفتر کارتان است. با این کار آنها حتی سیستم پرسنلی ذخیره ی انبوه کامپیوتری برای برنامه های شما مانند فتوشاپ، InDesign، Illustrator و Acrobat برای کمک به رسیدن به سازگاری رنگ در همه ی دستگاه ها ، فراهم می کنند.

از ۲۰ صفحه در هر دقیقه ۷۰ صفحه در هر دقیقه،با استفاده از تونر یکسان چاپ می کنند. این مزیت منحصر به فرد نه تنها سردرگمی ذخیره سازی انواع تونر در کمد وانبار شما را از بین می برد، بلکه باعث ایجاد سازگاری رنگ نیز می شود. sharp تنها سازنده این قابلیت است.  توشیبا همچنین سازگاری رنگ را با سیستم پیشرفته ی سازگاری رنگ خود، که ترکیبی از تکنولوژی میکروفاین تونر، تازه سازی ظاهر کننده ی تصویر خودکار و کنترل فرایند تصویر پیشرفته است، کنترل می کند. همچنین شما با Pantone Color Matching و PostScript Printing، می توانید به طور مداوم به رنگ هایی که می خواهید برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *