اخبار و مقالات

هزینه دستگاه کپی چقدر است؟

هزینه دستگاه کپی
زمانی که می خواهید یک دستگاه فتوکپی جدید خریداری کنید، در می یابید که این دستگاه های مفید و همه کاره قیمت های مختلفی دارند. خوب حالا سوال اینجاست که کدام یک از این دستگاه ها می تواند انتخاب خوبی برایتان باشد؟ هزینه دستگاه کپی چقدر است؟ فاکتورهایی که بر روی قیمت خرید این دستگاه ها اثر می گذارند در برگیرنده موارد زیر هستند:

1. اندازه ماشین

2. سرعت پرینت

3. ظرفیت کاغذ

4. عملکرد دستگاه

5. دسترسی از راه دور

قیمت  تحت تاثیر تصمیم شما برای خرید مستقیم یا اجاره  کردن دستگاه در یک قرارداد است. بسیاری از قراردادهای خدماتی شامل هزینه های تعمیر و نگهداری و تونر به صورت پرداخت ماهانه هستند، در حالی که اگر شما به طور کامل خرید کنید، باید هزینه های خود را پرداخت نمایید.

این مقاله فاکتورهای هزینه دستگاه کپی را در هنگام خرید یا اجاره دستگاه فتوکپی برای نیازهای خاص کسب و کارها توضیح می دهد.

هزینه دستگاه کپی

قابلیت قیمت گذاری دستگاه های کپی:

هزینه دستگاه کپی از عرضه کننده به فروشنده متفاوت است. این گزینه به نیازهای کسب و کار و اینکه چقدر مایل هستید سرمایه گذاری کنید بستگی خواهد داشت.

تامین کنندگان زیادی در این حوزه فعالیت می کنند. نکته کلیدی برای تصمیم گیری، ارزیابی نیازهای روزانه تان است. آیا شما برای تکمیل وظایفی غیر از کپی به دستگاه کپی نیاز دارید؟ اگر چنین است،  چه وظایفی را مدنظر دارید؟

وظایف اضافی که دستگاه های کپی مدرن می توانند انجام دهند عبارتند از:

1. اسکن

2. اتصال خودکار

3. ویرایش تصویر

4. فکس

5. قابلیت ارسال ایمیل

چه بخواهید دستگاه رومیزی ساده ای بخرید یا از سیستم های چاپ حرفه ای استفاده نمایید باید قابلیت های خاص هر مدل را مدنظر داشته باشید. این قابلیت ها عبارتند از :

1. چاپ رنگی یا سیاه سفید

2. سرعت کپی و پرینت

3. تعداد کپی هایی که می توان در هر ماه تولید کرد

4. اندازه و نوع کاغذ

5. بهره وری

مطمئن شوید نوع وظایفی که برای کسب وکار شما ضروری است را می شناسید. وظایفی که به ندرت در شرکت انجام می دهید را شناسایی کنید. قبل از اینکه به دنبال هزینه دستگاه کپی بروید این ها را تعیین نمایید. داشتن هدف روشن از چیزی که به دنبالش هستید می تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند.

اجاره کردن دستگاه کپی:

چرا به جای خرید ، اجاره کردن را انتخاب می کنیم؟

ممکن است خرید دستگاه برای شما بهترین گزینه باشد. اما دلایل مختلفی وجود دارد که برخی از شرکت ها را به اجاره کردن دستگاه کپی سوق می دهد:

1. خرید فتوکپی ممکن است در بودجه شرکت شما مدنظر قرار نگرفته باشد.

2. بودجه شرکت شما تنها می تواند هزینه یک ماشین اصلی را پوشش دهد

3. ممکن است بخواهید قبل از سرمایه گذاری در خرید دستگاه، مقدار کاری که با آن انجام می دهید را تست کنید.

4. ممکن است بخواهید بدون صرف هزینه های زیاد، به طور موقت از برخی از قابلیت های پیچیده استفاده کنید.

عواملی که باید مدنظر قرار گیرد:

زمانی که قیمت ها را مقایسه می کنید باید در مورد وظایفی که توسط دستگاه اجاره شده پوشش داده می شود درک درست و واضحی داشته باشید. همانطور که در مورد خرید دستگاه این موارد را مدنظر قرار می دهید باید بدانید که تفاوت زیادی در هزینه های اجاره کردن دستگاه وجود دارد. ماشین های کوچک و با وزن کم با چند پوند در ماه شروع می شوند. ماشین آلات با تراکم بالاتر می توانند هزینه چند صد پوندی برایتان داشته باشند. یکی از مزیت های کلیدی اجاره دستگاه کپی، این است که به طور کلی نگهداری و هزینه های تونر در هزینه ماهانه شما گنجانده شده است که از نظر ذهنی شما را راحت تر می کند. اغلب ممکن است دستگاه خود را در طول قرارداد خود بدون هیچ هزینه اضافی به روز رسانی کنید. این  موضوع تضمین می کند که شما در خط مقدم فن آوری قرار می گیرید و می توانید به طور مداوم بهره وری را بهبود ببخشید.

چه تصمیم بگیرید دستگاهی را اجاره کنید یا بخرید، باید در مورد مدل، برند و قابلیت هایی که دستگاه در اختیار شما قرار می دهد تحقیق کنید.

خرید دستگاه کپی:

اگر در مورد نیازهای خود مطمئن هستید ممکن است تصمیم گرفته باشید دستگاه کپی را برای شرکت خود خریداری نمایید. این تصمیم شما را وادار می کند بهترین و مناسب ترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

همچنین باید هزینه های اضافی که در هر دستگاه کپی وجود دارد( مانند جایگزینی جوهر و تونر، و نگهداری و تعمیرات در صورت لزوم) را مدنظر قرار دهید.

هر چقدر برند و مدلی که انتخاب می کنید بهتر باشد قیمت بالاتر می رود.. با توجه به اینکه بیشتر فتوکپی ها در حدود پنج سال دوام می آورند، باید کل هزینه مالکیت را بر اساس این فرآیند زمانی محاسبه کنید.

در مقابل  می توانید یک دستگاه فتوکپی دست دوم با حدود نصف قیمت یک مدل جدید خریداری کنید. با این حال، ماشین های دست دوم ممکن است نیاز به تعمیر بیشتری داشته باشند. به همین خاطر این گزینه برای کسب و کارهایی که به دنبال حداکثر کارایی هستند مناسب نیست. با تامین کنندگان مختلفی صحبت کنید تا بهترین مدل را بر اساس نیاز و بودجه خود خریداری نمایید.

چه چیز دیگری باید در محاسبه هزینه دستگاه کپی مدنظر قرار گیرد؟

مگر در مواردی که حجم اندکی از کپی را دارید که نیازمند هزینه زیادی نیست، ممکن است نیاز داشته باشید در سایر موارد،  هزینه منابع مصرفی را به هزینه های خرید دستگاه اضافه کنید. اینکار می تواند تاثیر زیادی بر روی هزینه های صرف شده داشته باشد. به عنوان مثال تونر کارتریج 25000 ورقه ای برای زیراکس 4250 حدود 174 پوند هزینه می برد. پر کردن دوباره استاپل حدود 50 پوند خواهد بود.  اگر درام نیاز به تعویض داشته باشد باید هزینه ای در حدود 350 پونشد را برای آن کنار بگذارید. علاوه بر این، هر نوع نرم افزاری که اضافه می شود نیازمند صرف هزینه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *