اخبار و مقالات

با دستگاه کپی چگونه کپی بگیریم

با دستگاه کپی چگونه کپی بگیریم

امروزه استفاده از دستگاه کپی یک امر رایج در سازمان ها, ادارات, مدارس و حتی مصارف خانگی شده است. از این رو آشنایی با نحوه کار کردن با این دستگاه لازم و ضروری می باشد. در این مقاله قصد داریم نحوه کپی گرفتن از دستگاه کپی را برای کاربران آموزش دهیم. اگر نمیدونی چطوری با دستگاه کپی کار کنی با ما همراه باش. با وجود دفترچه راهنمای دستگاه, برای اکثر کاربران درک مراحل انجام کار از طریق دفترچه مشکل است.

دستگاه کپی مدل ها و برندهای مختلفی دارد از این رو شاید به نظر برسد کارکردن با هر یک از آن ها سخت باشد ولی کارکردن با همه دستگاه ها از هر نوع و برندی که باشد تقریبا یکسان است فقط ممکن است جای برخی از دکمه های روی پنل آنها متفاوت باشد. یا بطور مثال در برخی از دستگاه ها به جای زدن دکمه کپی برای گرفتن کپی دکمه start را باید زد و دکمه کپی ندارد.

آموزش کپی گرفتن با دستگاه کپی

برای انجام فرایند کپی مراحل زیر را انجام دهید:

1- ابتدا درب Adf دستگاه را باز کرده, صفحه اسکن دستگاه باید تمیز باشد و جای لک اثر انگشت و گرد و غبار روی آن نباشد. با یک دستمال تمیز نم دار و یا با شیشه پاکن و دستمال تمیز کنید.

2- در سینی کاغذ, کاغذ مناسب بر اساس تعداد چاپ, نوع چاپ و سایز چاپ بگذارید.

3- کاغذ ها را مطمئن شوید که گیره و یا منگنه نداشته باشد و همچنین کاملا صاف روی هم قرار گرفته است.

4- در این مرحله دستگاه را به برق متصل نمایید و دکمه پاور را بزنید بعد از دکمه پاور دکمه start را میزنید تا دستگاه روشن شود.

5- برگه ایی که از آن میخواهید کپی بگیرید را بر روی شیشه اسکن که تمیز کرده بودید قرار دهید خط کشهایی در اطراف شیشه وجود دارد, برگه را مطابق با خط کشها تنظیم کنید.

نحوه کار با دستگاه کپی

6- درب دستگاه را کاملا ببندید, هیچ گونه نوری نباید از آن رد شود.

7- اگر دستگاه سیستم تغدیه اتوماتیک یا ADF داشته باشد, کاغذ ها را بصورت دسته ایی در دستگاه قرار دهید و لازم نیست برگه ها را تک تک روی شیشه ی دستگاه قرار دهید.

8- حالا باید تعداد کپی های خود را با توجه به ظرفیت دستگاه مشخص کرده و برای افزایش کیفیت کنتراست دستگاه را تنظیم کنید.

اگر چاپ پشت و رو لازم دارید کاغذ را بالای Adf دستگاه قرار داده و گزینه پشت و رو را انتخاب کنید بعد از انتخاب گزینه چاپ دورو دکمه کپی و یا استارت را بزنید

اگر دستگاه شما رنگی هست برای چاپ رنگی باید گزینه رنگی را انتخاب نمایید.

حالا باید سایز کاغذ را مشخص کنید, سایزهایی که در صفحه نمایش دستگاه برای کاغذ وجود دارد A3 ,A4 ,A5 ,B4 می باشد, که بر اساس سایزی که مد نظرتان هست گزینه مربوطه را انتخاب کنید.

9-بر اساس سایز کاغذی که انتخاب میکنید از قابلیت کوچک نمایی و بزرگنمایی استفاده کنید.

10- در این مرحله باید کاست یا سینی که کاغذ در آن قرار دارد را مشخص کنید. با انتخاب این قسمت, دستگاه کاغذ را از کاستی که مشخص کرده اید برمیدارد در صورتی که کاست یا سینی خروجی را مشخص نکنید دستگاه ارور انتخاب کاست را می دهد.

گاهی برگه ایی که میخواهید از آن کپی بگیرید A3 است و چاپ خروجی که از آن میخواهید A4 است در این صورت باید گزینه A3 به A4 را بزنیم با انتخاب این گزینه سایز برگه چاپ شده شما A4 می شود و از یک برگه با سایز A3 یک کپی A4 گرفته اید.

تعداد کپی را چگونه مشخص کنم؟

برای مشخص کردن تعداد کپی باید از دکمه های عددی دستگاه استفاده کنید, مثلا برای گرفتن 5 سری کپی دکمه 5 روی دستگاه را زده و سپس دکمه کپی و در برخی از دستگاه ها دکمه استارت را بزنید.

فرایند کپی را چگونه متوقف کنیم؟

اگر احیانا در حین فرایند کپی خواستید کپی اسناد را متوقف کنید از دکمه Cancel یا Stop روی پنل استفاده نمایید.

در صورتی که هنگام کار با دستگاه می خواستید کپی اسناد را متوقف کنید از Stop یا Cancel روی پنل دستگاه استفاده نمایید.

کل فرایند کپی با دستگاه کپی همین است ولی ممکن است در حین انجام فرایند دچار مشکلاتی شود که در اکثر مواقع در صفحه پانل دستگاه ارور را نمایش میدهد.

بیشترین و رایج ترین مشکلاتی که در حین چاپ ایجاد می شود گیر کردن کاغذ, سیاه شدن برگه, خط انداختن دستگاه, چروک شدن کاغذ و چاپ کمرنگ و اتمام تونر می باشد.

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی در اصفهان

اگر در حین انجام کپی با مشکلی مواجه شدید و یا دستگاه ایرادی پیدا کرد. کارشناسان ما در اسرع وقت با عیب یابی و بررسی مشکل اقدام به انجام تعمیرات مورد نظر می نمایند و جهت سهولت در دسترسی به خدمات جهت تعمیرات دستگاه کپی, خدمات سرویس در محل را برای کلیه مشتریانی که امکان حمل و نقل دستگاه را ندارند انجام میشود.

هدف ما رضایت شماست.