با ورود تکنولوژِی دستگاه کپی رنگی, نیاز کاربران برای چاپ رنگی برطرف شد , این مدل دستگاه‌ها، هم کپی‌های رنگی و هم کپی سیاه و سفید ایجاد می‌گیرند.

معمولا چند منظوره هستند و ۴ درام و ۴ کارتریج  دارند. که برخی از مدلهای دستگاه رنگی تعداد کاتریج و درام بیشتری دارند و دارای چهار رنگ اصلی CYMK یا Cyan است که دستگاه رنگی، این رنگ ها را برای ایجاد رنگ های دیگر ترکیب می کند.

این دستگاه ها علاوه بر قابلیت چند منظوره اسکن, پرینت و کپی ویژگی های اضافه تری دارند که می تواند به دستگاه اضافه شود از جمله فکس، طبقه بندی کردن و مرتب کردن.

انواع دستگاه کپی رنگی

دستگاه کپی کونیکا ساخت یک شرکت ژاپنی است و در مدلهای c452-c552-c652-c654-c754 به صورت استوک و آکبند موجود می باشد.

مصرف کنندگان باید در نظر داشته باشند که در تمامی مدل های دستگاه کپی رنگی کونیکا مینولتا فقط باید از تونر و مواد مصرفی اورجینال استفاده کنند تا به دستگاه آسیبی نرسد و همواره کیفیت مناسبی داشته باشند.

در این قسمت به تفاوت کونیکا مینولتا c452 – c552 – c652 میپردازیم:

تنها تفاوت این دستگاه ها در سرعت کپی و پرینت سیاه و سفید آنها میباشد به این ترتیب که :

c452: کپی سیاه و سفید 45 برگ در دقیقه – c552 کپی سیاه و سفید 55 برگ در دقیقه-

c452 : کپی رنگی 45 برگ در دقیقه – c552 کپی رنگی 45 برگ در دقیقه

c652: کپی سیاه و سفید 65 برگ در دقیقه – c552 کپی رنگی 45 برگ در دقیقه

این دستگاه ها فقط در این موارد متفاوت هستند و در هنگام خرید به مدل های آن توجه نکنید و هر دستگاهی که تمیزتر بود آن را تهیه کنید.

دستگاه کپی رنگی کونیکا مینولتا

این دستگاه در سال 2009 توسط کشور های مختلفی اعم از چین، ژاپن، کانادا، فرانسه، آلمان و آمریکا ساخته شده و در بازار عرضه شد به مرور زمان به دلیل کیفیت بالا در بین مشتریان محبوبیت پیدا کرد.

این مدل دستگاه امکان پرینت توسط فلش به طور مستقیم برای مشتری را دارد.

بهترین دستگاه کپی رنگی برای دفتر فنی

برای انتخاب دستگاه کپی رنگی به فاکتور های زیادی باید توجه کرد اولین و مهمترین آن قطعات و مواد مصرفی آن می باشد که علاوه بر قیمت تهیه آن راحت باشد.با توجه به این نکات و فراوانی بسیار زیاد دستگاه کونیکا 452 , این دستگاه بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه است.

دستگاه کپی رنگی کارکرده

در صورت نداشتن مشکل مالی پیشنهاد اول دستگاه آکبند است .

در غیر اینصورت دستگاه بازسازی شده پیشنهاد ما است که خود دستگاه کپی رنگی کارکرده ولی موادمصرفی صفر شده می باشد مواد مصرفی شامل : ایمیج ها , ترانسفر , فیوزینگ یا هیتر و تونر می باشد.

خرید دستگاه کپی رنگی

اگر شما آگاهی از خرید دستگاه رنگی نداشته باشید احتمال ضرر و زیان شما در این خرید زیاداست ما قصد داریم به مسائلی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید اشاره کنیم.
موقع خرید توجه داشته باشید که کنتور دستگاه یا کارکرد دستگاه پایین باشد. همچنین کنتور دیجیتال و آنالوگ را با هم مطابقت دهید.

اگر کنتور دستگاه دستکاری شده باشد دستگاه خطای لیسانس یا همان ارور عدم تطابق کنتور آنالوگ با دیجیتال را می دهد.

در صورت بروز چنین مشکلی دستگاه متوقف و مجبور به تعویض برد و ایمج ها و NVRAM می شوید.

مورد بعدی که موقع خرید دستگاه رنگی باید به آن توجه کرد پر بودن تونر دستگاه است البته باید توجه داشته باشید تونر توسط فروشنده پر نشده باشد که از روی پلمپ تونر میتوان متوجه شد هر چند دستگاه با تونر شارژی هم کار میکند ولی با گذر زمان به دستگاه آسیب میزند.

دلیل اینکه فروشندگان تونر دستگاه را خودشان شارژ میکنند قیمت بالای آن است.

مورد مهم دیگر در خرید دستگاه رنگی توجه به هیتر یا فیوزینگ دستگاه است , هیتر دستگاه از لوازم مصرفی دستگاه است که متشکل از قطعات مصرفی زیادی است و میزان مصرف هیتر حدود 280 برگ است و تا جایی که امکان دارد قطعات آن را تعویض نکنید چون این قطعات زنجیروار بهم وصل است و ممکن است بقیه قطعات از کار بیفتد.

زمانی که هیتر ایراد پیدا کرد توصیه ما به شما این است که یا یک هیتر آکبند بخرید و یا با یک هیتر سالم استوک تعویض کنید.

در صورتی که بر حسب نیاز خود قصد خرید این مدل دستگاه کپی را دارید بهتر است از فروشگاه معتبر مانند فروشگاه فرازکپی خریداری کنید. این فروشگاه به دلیل سابقه و تجربه فراوان قادر است با کیفیت ‌ترین دستگاه را با ارزان ترین قیمت در اختیار شما قرار دهد.

دستگاه کپی رنگی استوک

در دستگاه کپی استوک حدود قیمت نسبت به آپشن ها و قطعات فرق می کند. مواد مصرفی دستگاه شامل ایمج ترانسفر و هیتر می باشد.

در ابتدا به کنتور دستگاه (کارکرد دستگاه) دقت کنید کنتور دستگاه پایین باشد.

در هنگام خرید به این مساله توجه نمایید و علاوه بر بررسی نمونه چاپ دستگاه از فروشنده درخواست کنید کنتور دستگاه را به شما نشان دهد.

دستگاه کپی رنگی لیزری

دستگاه کپی توشیبا از نوع دستگاه های رنگی لیزری می باشد, کمپانی توشیبا در سر تا سر جهان نمایندگی های زیادی برای فروش مدل های نو و استوک و خدمات رسانی های محصولات خود دارد.

این محصول با قدرت باور نکردنی اسناد و تصاویر را به چاپ می رساند و هزینه کمتری دارد و بیشترین کارایی این محصول در مدارس، ادارات و کسب و کارهایی با مصارف بالا می باشد، و قادر است اسناد و عکس ها را به صورت رنگی و سیاه سفید چاپ کند.

همچنین غیر از کپی و پرینت, اسکن و فکس را به کیفیت های سفارشی با حداکثر رزولوشن 1200dpi ارائه می دهد. ظرفیت کاست های این دستگاه کپی رنگی این گونه می باشد که یک کاست 350 برگ با یک فیدر اتوماتیک به ظرفیت 100 برگ و 2900 برگ حداکثر ظرفیت کاست که اگر افزایش سرعت را مهمترین ایده برای پیشرفت شغلی خود می دانید، دستگاه کپی توشیبا بهترین گزینه برای شما می باشد.

قیمت دستگاه کپی رنگی

رنگی بودن فرآیند چاپ به جوهر زیادی نیاز دارد و به همین علت هزینه زیادی برای کاربران دارد. این هزینه ها نسبت به دستگاه های کپی سیاه و سفید بسیار بالاتر است.

به طور کلی، هزینه کپی رنگی حدود 20 تا 30 درصد بیشتر از دستگاه سیاه سفید است.

میزان کارکرد دستگاه در قیمت آن تاثیر دارد که هرچقدر عددی که کنتور دستگاه نشان میدهد بیشتر باشد قیمت آن پایین تر و هرچقدر عدد کنتور پایین تر قیمت آن بالاتر است.

و در آخر دستگاه های رنگی قیمت بالایی دارند و معمولا در بازار ایران بصورت استوک بفروش می رسد و با در نظر گرفتن مواردی که در این مطلب گفته شد می توانید دستگاه رنگی مد نظر خود را خریداری کنید.

ما همواره پاسخگوی سوالات شما در ارتباط با خرید این نوع از دستگاه ها می باشیم.

برای خرید دستگاه کپی رنگی چه مواردی را باید مد نظر گرفت؟

توجه به کنتور دستگاه , پر بودن تونر دستگاه و سالم بودن هیتر

دستگاه کپی رنگی مناسب دفتر فنی چه دستگاهی است؟

برای انتخاب دستگاه کپی رنگی به فاکتور های زیادی باید توجه کرد اولین و مهمترین آن قطعات و مواد مصرفی آن است که با توجه به این نکات و فراوانی بسیار زیاد دستگاه کونیکا 452 , این دستگاه بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه برای دفتر فنی است.

برای خرید دستگاه کپی رنگی چه نکاتی را باید مد نظر گرفت؟

در ابتدا کنتور دستگاه هست (همان کارکرد دستگاه ) دقت کنید کنتور دستگاه پایین باشد.