قیمت دستگاه کپی نسبتا بالا و مدام در حال نوسان است و نمی توان به طور دقیق قیمت مشخصی را اعلام کرد. اما فاکتورهای بسیاری وجود دارد که در تعیین قیمت دستگاه دخالت دارند که در این مطلب برای شما شرح خواهیم داد.

بهترین قیمت دستگاه کپی

به دلیل قیمت بالای دستگاه های کپی در صورتی که در انتخاب و خرید آن ها اشتباه کنید ضرر زیادی را متحمل می شوید.

شما در این سایت می توانید پایین ترین قیمت انواع دستگاه کپی را از بین برندهای مختلف دریافت نمایید و جهت اطلاع از قیمت انواع دستگاه کپی رنگی کونیکا و دستگاه کپی سیاه سفید توشیبا و ریکو بر روی هر کالا کلیک نموده و پس از مقایسه قیمت فروش و مشخصات فنی بهترین دستگاه را انتخاب و با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

قیمت دستگاه کپی چندکاره

دستگاه های کپی چند کاره یا بهتر بگویم چاپگرهای چند منظوره شامل عملکرد چاپ , فکس , کپی و اسکن هستند.

از این دستگاه به جای سه دستگاه استفاده میکنید , بدلیل دارا بودن این قابلیتها قیمت بالاتری دارند.

باید در نظر بگیرید آیا به این دستگاه نیاز دارید یا نه.

قیمت دستگاه کپی دست دوم

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت که مربوط به نحوه نگهداری است، استوک ایران یا اروپا بودن دستگاه است.

امروزه صدها مدل دستگاه کپی با برند ها، مدل ها و قابلیت های متفاوت به صورت استوک وجود دارد که تشخیص کیفیت و به قیمت بودن آن, برای خریدار سخت و پیچیده شده است. به همین منظور در این بخش قصد داریم در مورد نحوه ی کارشناسی و ارزش گذاری دستگاه های کپی استوک صحبت کنیم.

استوک اروپا دستگاهی است که بسیار کم کارکرده و در ایران استفاده نشده, لوازم آن در حد نو و بسیار کم استهلاک است.

استوک ایران دستگاهی است که کنتور آن بیشتر بوده و بیشتر مستهلک شده در نتیجه نوع اروپایی قیمت بیشتری نسبت به نوع ایرانی دارد.

و در آخر اینکه کیفیت را فدای قیمت نکنید, به همان نسبت که بابت قابلیت دستگاه هزینه می کنید , هزینه های تعمیر و سایر خدمات در آن کمتر می باشد. کارکرد دستگاه و درآمدزایی آن برای شما بیشتر می باشد.

پارامترهای تعیین قیمت دستگاه کپی

قیمت دستگاه کپی بسته به نوع و ویژگی های آن می تواند متفاوت باشد. برخی ویژگی های اضافه ی دستگاه نیز مانند داشتن پرینت رنگی , توانایی کپی در اندازه های مختلف , وجود توانایی پرینت و یا اسکنر و … موجب افزایش قیمت دستگاه می شوند.

قابلیت ها: با توجه به اینکه دستگاه های کپی در مدل های متنوع تولید می شوند , هر کدام یک سری قابلیت ها و امکانات دارند.

دیجیتال یا آنالوگ : دستگاه های دیجیتال بدلیل تکنولوژی که دارند کیفیت چاپ بالاتری دارند و می توان گفت امروزه کاملا از دستگاه های دیجیتال استفاده میشود و دیگر از دستگاه های آنالوگ استفاده نمی شود و تولید آنها هم متوقف شده است.

قابلیت چاپ دورو : یکی از اصلی ترین ویژگی های دستگاه فتوکپی چاپ دورو است که در هزینه و زمان بسیار صرفه جویی می کند. در مشاغلی که در طول روز اسناد و فایل ها زیادی کپی می شوند کاربرد بسیار مناسبی دارد هر چند این قابلیت قیمت دستگاه را بالا می برد ولی بسیار مقرون به صرفه است.

دستگاه کپی باقابلیت چاپ دورو , باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خرید کاغذ و مصرف آن می شود.

نوع چاپ : برخی دستگاه ها سیاه سفید و برخی رنگی هستند بنابراین هزینه دستگاه سیاه سفید در مقایسه با دستگاه رنگی بسیار کمتر است. برای افرادی که به دنبال دستگاه کپی ارزان و به صرفه هستند گزینه ی مناسبی است.

ایستاده و یا رومیزی بودن دستگاه کپی :

دستگاه کپی از نظر قرارگیری در دو حالت رومیزی و ایستاده است . عموما دستگاه کپی ایستاده از لحاظ توان و حجم کاری قدرت بیشتری نسبت به دستگاه کپی رومیزی دارد و این امر بر ارزش گذاری آن تاثیر دارد و قیمت بالاتری دارد. شرکت‌هایی که از حجم کاری بالایی برخوردار هستند باید هزینه بیشتری کرده و دستگاه کپی ایستاده خریداری کنند.

اما شرکت‌هایی که در طول روز چاپ زیادی ندارند با صرف هزینه کمتر دستگاه کپی رومیزی خریداری می‌کنند.

دستگاه های رومیزی اصولا برای مکان هایی که فضاهای کمی دارند و با کمبود جا مواجه هستند بکار می رود و یکی از مصارف دستگاه رومیزی مصرف خانگی آن است.

عامل قیمت دستگاه

: سیاه و سفید یا رنگی بودن دستگاه کپی

.ادارات و سازمانهایی که نوع کار آن‌ها تنها کپی گرفتن از مدارک است از دستگاه کپی سیاه و سفید استفاده میکنند

اما شرکت‌های معماری و طراحی که به چاپ اسناد رنگی نیاز دارند, دستگاه کپی رنگی را به دستگاه کپی سیاه و سفید

.ترجیح می دهند

نام و برند تولید کننده : نام برند یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت دستگاه کپی است. برندهای مهم بدلیل کیفیت بالا رضایت بیشتر مشتریان و تامین قطعات مصرفی طبیعتا قیمت بالاتری دارند.

تعمیر و نگهداری : اگر حجم و وضوح چاپ بالا مد نظرتان است , هزینه جوهر می تواند قابل توجه باشد , همچنین هزینه های جایگزینی مانند لوازم اصلی و کاغذ هزینه نگهداری بعنوان مثال هر چه دوام کاتریج بیشتر باشد هزینه نگهداری و شارژ آن کمتر است.

خدمات شرکتی که از آن دستگاه خریداری می کنید را مد نظر داشته باشید زیرا رضایت شما تا حد زیادی به این مسئله بستگی دارد که شرکت مربوطه مشکلات دستگاه شما را چگونه برطرف می کند.

در زمینه خدمات و تامین مواد مصرفی و قطعات مجموعه فراز پاسخگوی نیاز شما می باشد.

عوامل دیگری که در هزینه دستگاه کپی باید در مدنظر گرفت

مواد و قطعات مصرفی و همچنین تعویض قطعات از جمله درام تاثیر زیادی بر روی هزینه ها دارند.

وضعیت قطعات هرچقدر تمیز تر و نوتر باشند در افزایش هزینه موثر هستند.

ویژگی ها و لوازم جانبی مانند دوبلکس، فینیشر، برد پرینتر و اسکنر و فکس، ای دی اف ، صفحه نمایشگر لمسی و رنگی بودن آن و مقدار حافظه.

قابلیت فیدر
از بهترین قابلیت‌های دستگاه‌های کپی مدرن و پیشرفته است که امکان ارسال مستقیم اسناد برای اسکن یا پرینت را فراهم می‌کند. دیگر لازم نیست که هر یک از اسناد را به صورت جداگانه بر روی شیشه دستگاه قرار داد و زمان زیادی را صرف کرد. این قابلیت برای سازمانها و اماکنی که حجم کاری بالایی دارند و صرفه‌جویی در زمان برای آنها مهم است کاربرد دارد.

سال ساخت از پارامترهای مهم در ارزش گذاری دستگاه کپی است و هر چه سال ساخت جدیدتر باشد قیمت آن بالاتر است.

حداکثر چاپ ماهیانه و روزانه دستگاه کپی
طبیعتا هر چقدر میزان چاپ ماهیانه و روزانه دستگاه کپی بیشتر باشد قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. اگر امور چاپی شما در طول روز زیاد است باید دستگاه کپی با میزان چاپ بالا روزانه و ماهیانه انتخاب کنید.

سرعت چاپ دستگاه یا تعداد کپی در دقیقه که هر چقدر تعداد چاپ بیشتر و سرعت بالاتر باشد قیمت افزایش می یابد.

دست دوم , استوک و کارکرده

از جمله موارد دیگر در تعیین قیمت دستگاه کپی می باشد که قیمت نو نسبت به استوک و کارکرده بالاتر است.

همچنین ارزش گذاری دستگاه کپی کارکرده نسبت به میزان کارکرد آن مشخص میشود , میزان کارکرد دستگاه را از روی کنتور آن میتوان مشاهده کرد.

قیمت دستگاه کپی را چه فاکتورهایی تعیین میکند؟

نو و دست دوم بودن , نام برند , چندکاره بودن , تعمیر و نگهداری و…

علت تفاوت قیمت دستگاه کپی تک کاره و چندکاره در چیست؟

دستگاه چندکاره قابلیت فکس و پرینت و چاپ را یکجا دارد و این در تفاوت قیمت تاثیر دارد.

مهم ترین عوامل در تعیین قیمت دستگاه کپی چیست؟

سال ساخت, دست دوم (استوک)یا نو بودن, میزان چاپ ماهیانه, سرعت چاپ, قابلیت فیدر, وضعیت قطعات و مواد مصرفی ویژگی ها و لوازم جانبی دستگاه